×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نان «سیمیت کاندیل» ترکیه ای

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار نان سیمیت کاندیل یکی از انواع نان های خوشمزه و رایج کشورهای ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می شود.

نان «سیمیت کاندیل» ترکیه ای

مواد لازم نان سیمیت کاندیل
کره۱۲۵ گرم
روغن مایع۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شیر½ پیمانه
سرکه۱ قاشق چایخوری
مهلب ( اختیاری)۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
آرد۳ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای رومال

زرده تخم مرغ۱ عدد
آب۱ پیمانه
ملاس½ پیمانه
سیاهدانه، کنجد و زیره سیاه به مقدار کافی
طرز تهیه نان سیمیت کاندیل
مرحله اول
برای تهیه نان سیمیت کاندیل خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم
در ادامه کره نرم شده را به همراه روغن مایع، تخم مرغ، شیر، سرکه، شکر، نمک و در صورت تمایل مهلب به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم
حالا مواد آردی را ۳ مرتبه الک کرده، سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. حالا از خمیر گلوله هایی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم
در این مرحله هر چانه را روی سطح کار به صورت لوله های نازک فرم داده سپس دو سر لوله را به هم می چسبانیم تا خمیری شکل دایره تو خالی پیدا کند. حالا ملاس که یک نوع شیره غلیظ می باشد را با آب مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم
حالا خمیرها را ابتدا درون مایع ملاس، سپس درون مخلوط کنجد و زیره سیاه می غلطانیم و درون سینی فر که کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. در ادامه می توانیم نیمی از خمیرها را با ملاس رومال کرده و مقداری سیاهدانه روی آنها بپاشیم.

مرحله ششم
در این مرحله سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می‌ دهیم کاملا خنک شوند.

منبع: چی شی

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true