×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کشف مقبره گمشده

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایداربقایای یک مقبره «عصر برنز» که پیش‌تر گمان می‌رفت در گذر زمان نابود شده باشد، در شهرستان «کری» واقع در ایرلند کشف شد.

«گاردین» در گزارشی نوشت این مقبره که در ایرلند با نام «Altóir na Gréine» به معنای «محراب خورشید» شناخته می‌شود، ‌ حدود ۴۰۰۰ سال روی تپه‌ای خارج از دهکده «بلی‌فریتر» (Ballyferriter ) قرار داشت تا اینکه در اواسط قرن ۱۹ میلادی ناپدید شد.

«جورجیانا چترتون» اشراف‌زاده و سیاح انگلستانی بود که از محل این مقبره بازدید کرده و تصویر آن را در سال ۱۸۳۸ میلادی طراحی کرده بود، اما ۱۴ سال بعد بود که یک عتیقه‌شناس به نام «ریچارد هیچکاک» ‌ گزارش کرد این مقبره شکسته شده است و احتمالا برای استفاده در ساخت‌وساز به مکان دیگر منتقل شده است.

کشف مقبره گمشده

«بیلی مگ فلویین»، یک متخصص افسانه‌های قومی و اجدادی، اخیراً از این مکان بازدید و فیلمبرداری کرده است. او هنگام تبدیل ویدئو به یک اسکن سه‌بعدی، متوجه شد که سنگی در زیر درختان شبیه سنگی است که در طراحی دوران ویکتوریایی «چترتون» دیده می‌شود.

او این مطلب را به سازمان ملی آثار تاریخی «دوبلین» ارسال کرد و به این ترتیب یک باستان‌شناس به محل اعزام شد و تایید کرد که بقایای موجود به مقبره‌ای تعلق دارد که قدمت آن به اوایل عصر برنز یعنی ۲۵۰۰ تا ۲۰۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد.

کارشناسان اعلام کردند اکنون یک سنگ قبر و چندین سنگ عمودی بزرگ وجود دارد که حدود یک‌چهارم از مقبره اصلی را تشکیل می‌دهد. این درحالی است که مردم تصور می‌کردند همه بخش‌های مقبره نابود شده است.

این مقبره اکنون به فهرست بناهای تاریخی ملی ایرلند اضافه شده است.

در ایرلند چندصد مقبره مشابه وجود دارد که توسط مردم عصر برنز برای دفن اجساد و اجرای آیین‌ها تشریفاتی ساخته شده بود.

مشخص نیست که چه کسی و چرا مقبره را در هم شکسته است.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true