×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لاریجانی آرای «رییسی» را شکست؟

پایگاه خبری صلح پایدار بزرگان اصولگرا دلخوش کرده اند که شاید لاریجانی به نفع مهره مورد اجماع آنها صحنه رقابت را ترک کند . موضوعی که مورد تاکید سخنگوی جامعه روحانیت مبارز است . حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در اینباره گفته است: در شورای وحدت و شورای ائتلاف و حتی علاوه بر این‌ها جریان جبهه پایداری اجماعی به وجود آمده است. اگر مرادمان جریان‌های سیاسی باشند این سه مجموعه که فراگیری دارند و همه تشکل‌ها و شخصیت‌های برجسته جریان اصولگرا را فرا می‌گیرند به اتفاق، نظرشان با آقای رئیسی بوده و بر آقای رئیسی اجماع کرده‌اند…


به گزارش صلح پایدار، درحالی که محمد باقر قالیباف پس از رسیدن به کرسی ریاست مجلس ترجیح داد برخلاف انتخابات ریاست جمهوری ادوار گذشته ،از همین ابتدای کار میدان را به نفع رییسی خالی کند تا بلکه با اجماع اصولگرایان پیروزی قطعی این طیف را بر رقیب رقم زند اما گویا کاندیداتوری علی لاریجانی کار آسان اصولگرایان را برای پیروزی دشوار کرده و به نوعی معادلات این طیف را برهم زده است.

لاریجانی که سالها ریاست بهارستان را برعهده داشته و توانسته بخشی از سیاسیون (اصولگرا و حتی اصلاح طلب ) را با خود همراه سازد بی تردید برای جلوس برکرسی ریاست پاستور نیز به راحتی میدان را به رقیب واگذار نخواهد کرد. در واقع موضع گیری های اخیر او و حمایت قاطعانه اش از برجام گویای این واقعیت است که لاریجانی بنا دارد ؛ طرفداران خود را در هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب به اجماع برساند  . هرچند که برخی از سیاسیون اصلاح طلب این موضوع را رد می کنند اما سیاستمدار کهنه کار پارلمان تا اینجا نشان داده که برای رسیدن به این مهم عزم خود را جزم کرده و فعلا بنا ندارد همچون قالیباف میدان را به راحتی به رقیب واگذار کند .

این در حالی است که بزرگان اصولگرا دلخوش کرده اند که شاید لاریجانی به نفع مهره مورد اجماع آنها صحنه رقابت را ترک کند . موضوعی که مورد تاکید سخنگوی جامعه روحانیت مبارز است . حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در اینباره گفته است: در شورای وحدت و شورای ائتلاف و حتی علاوه بر این‌ها جریان جبهه پایداری اجماعی به وجود آمده است. اگر مرادمان جریان‌های سیاسی باشند این سه مجموعه که فراگیری دارند و همه تشکل‌ها و شخصیت‌های برجسته جریان اصولگرا را فرا می‌گیرند به اتفاق، نظرشان با آقای رئیسی بوده و بر آقای رئیسی اجماع کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری البته با تاکید بر سرریز شدن آراء رئیسی به سمت لاریجانی، خاطرنشان کرد: این اجماع اصلاً متزلزل نشده است و هیچ یک از کسانی که در این سه حوزه جریان اصولگرایی تعریف می‌شوند اظهارنظری نکرده‌اند که خلاف این موضوع را نشان دهد، بلکه محکم در حمایت از ایشان ادامه خواهند داد و البته آقای لاریجانی شخصیت محترمی است اما چون این مجموعه روی آقای رئیسی توافق دارند، نشنیدم که هیچ‌گونه تمایلی نسبت به آقای لاریجانی ابراز کرده باشند.

نماینده پیشین مجلس درباره تاثیر حضور علی لاریجانی به پایگاه رای رئیسی تاکید کرد: من احتمال آن را خیلی دور نمی‌دانم که آقای لاریجانی اگر تا آخر در انتخابات بماند، مقداری از آراء آقای رئیسی را جذب کند.

لاریجانی می تواند جایگزین رییسی شود

حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان این مطلب که به رغم اجماع همه اصولگرایان روی ابراهیم رئیسی،می گوید: شاید شاخص ترین رقیب او، علی لاریجانی باشد.

این چهره اصولگرا همچنین درباره فضای دوقطبی و اینکه چه کسی جایگزین رئیسی خواهد بود، گفته است که لاریجانی می تواند جایگزین رییسی شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true