×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حمله تروریستی در سوریه / شمار قربانیان به بیش از ۱۱۰ نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار برخی منابع خبری اعلام کردند که شمار کشته شدگان حمله پهپادی روز پنجشنبه به آیین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی حمص در مرکز سوریه دستکم به بیش از ۱۱۰ رسیده است.دولت سوریه به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به دانشکده جنگ سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ کشته شده اند.

هنوز این آمار از سوی منابع رسمی سوریه تایید نشده است.

پیشتر دکتر حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه گفت: شمار شهدای حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص به ۸۰ تن و زخمی‌ها به ۲۴۰ تن رسیده است.

شمال سوریه حمله کرد که در جریان آن دست کم ۹ کشته به جا گذاشت.

شبکه المیادین پنجشنبه شب جزییاتی از حمله پنجشنبه شب ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در شمال غرب سوریه را منتشر و اعلام کرد که حمله به مواضع حزب ترکستانی عامل عملیات تروریستی به حمص صورت گرفت.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار مستقر خود در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه مقر حزب ترکستانی و گردان “مهاجرین” در مناطق “اریحا”، “جسر الشغور”، “ادلب”، “بنش” و “سرمین” را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، اطلاعات اولیه تأیید می‌کند که حزب ترکستانی و گردان مهاجرین تنها گروه‌هایی هستند که فناوری پهپاد را دراختیار دارند.

این گزارش می‌افزاید که اطلاعات حکایت از آن دارد که لوازم یدکی پهپاد‌های پیشرفته سه ماه پیش به این دو گروه مخالف دولت مرکزی دمشق منتقل شده و فرانسه کشوری است که این گروه‌ها را به این لوازم یدکی مجهز کرده است.

دولت سوریه سه روز عزای عمومی اعلام کرد

به گزارش رسانه های سوری، دولت این کشور شامگاه پنجشنبه دربیانیه ای به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به مراسم دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ در استان «حمص» از روز جمعه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

براساس این بیانیه، پرچم ها در این مدت، در سراسر سوریه و همه سفارت ها و نمایندگی های دیپلماتیک این کشور درخارج به حالت نیمه افراشته در می آید.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true