عصاره دارچین را امتحان کنید
دارچین به داشتن فواید زیادی برای سلامتی شهرت دارد. تحقیقات نشان می دهند با کاهش مقاومت به انسولین در سطح سلولی حساسیت نسبت به انسولین را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان می دهند دارچین سطح قند خون را تا ۲۹ درصد کاهش می دهد. این تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش را آهسته می کند که باعث افزایش سطح قند خون بعد از غذا می شود. با این حال، زیاده روی در مصرف دارچین با خطرات زیادی همراه است.

بربرین را امتحان کنید
بربرین به عنوان یک جز فعال برخی گیاهان در طب سنتی چین از جمله در درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان می دهند بربرین به کاهش قند خون و افزایش تجزیه کربوهیدرات برای تامین انرژی کمک می کند. علاوه بر این، بربرین به اندازه برخی داروهای کاهش دهنده قند خون موثر هستند.

این امر آن را به یکی از موثرترین مکمل ها برای مبتلایان به دیابت یا پیش دیابت تبدیل می کند. با این حال، بسیاری از مکانیسم های تاثیرات آن هنوز ناشناخته است، بنابراین برای تعیین ایمنی و اثربخشی آن مطالعات بیشتری با کیفیت بالا در این زمینه لازم است.

علاوه بر این، برخی از عوارض جانبی آن عبارتند از:
اسهال
یبوست
نفخ و درد شکمی
اگر قصد استفاده از بربرین را دارید نخست با پزشک خود مشورت کنید.

تخم شنبلیله بخورید
تخم شنبلیله به عنوان نبع خوبی از فیبر محلول به مدیریت سطح قند خون کمک می کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهند شنبلیله می تواند به طور موثر قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد، همچنین به کاهش گلوکز ناشتا و بهبود تحمل گلوکز کمک می کند.

اگرچه تخم شنبلیله از محبوبیت چندانی برخوردار نیست، اما می تواند به محصولات پخته شده برای کمک به درمان دیابت اضافه شود. دوز توصیه شده مصرف تخم شنبلیله ۲ تا ۵ گرم در روز است، اما این میزان توصیه شده از یک مطالعه به مطالعه دیگری متفاوت است.

وزن متناسب را حفظ کنید
بارها شنیده اید که حفظ وزن متناسب ضمن کمک به بهبود سلامت می تواند از بروز مشکلات پیرامون سلامتی در آینده جلوگیری کند، همچنین مدیریت وزن باعث افزایش سطح قند خون سالم می شود و تحقیقات نشان می دهد در کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز کمک می کند.

حتی کاهش ۷ درصدی وزن بدن می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا ۵۸ درصد کاهش دهد و به نظر می رسد حتی از یک داروی معمول دیابت نیز بهتر عمل می کند. علاوه بر این، این خطرات کاهش یافته می توانند در طولانی مدت پایدار بمانند. پیگیری اندازه دور کمر مهم است زیرا مهم ترین عامل مرتبط با وزن برای تخمین خطر ابتلا به دیابت تلقی می شود.

اندازه گیری بیش از ۸۸٫۹ سانتی متر برای زنان و بیش از ۱۰۱٫۶ سانتی متر برای مردان با افزایش خطر ابتلا به مقاومت نسبت به انسولین، سطح بالای قند خون و دیابت نوع ۲ همراه است. اندازه سالم دور کمر حتی مهم تر از وزن کلی بدن است.

خط آخر
قبل از ایجاد تغییر در شیوه زندگی یا استفاده از مکمل های جدید حتما با پزشک خود صحبت کنید. در صورت وجود مشکل در مدیریت قند خون یا اگر داروهایی برای کاهش سطح گلوکز خون مصرف می کنید این مسئله بسیار مهم است. در صورت ابتلا به دیابت یا بروز مشکلاتی در مدیریت قند خون باید با پزشک خود برای طراحی و شروع یک برنامه درمانی در اسرع وقت مشورت کنید.