×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
چیز کیک روسی مجلسی با خامه صبحانه

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار چیز کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه کشور یونان است که به عنوان یک کیک بین المللی در سراسر جهان شناخته می ‌شود. کیک و دسر و به طور کلی غذا های شیرین، در فرهنگ غذایی روسیه جایگاه ویژه‌ ای دارند. احتمالاً شما هم اسم چیزکیک روسی یا کیک‌های کافه‌ ای روسی را زیاد شنیده ‌اید. کیک ‌های مجللی که اکثرا ترکیبی از چند لایه کیک و کرم‌ های مختلف هستند.کیک پنیر یا چیز کیک شیرینی مغذی و پرمایه ‌ای است که از پنیر دَلَمه یا پنیر خامه ‌ای و دیگر افزودنی‌ ها تهیه می ‌شود. برای تهیه چیز کیک روسی غالباً از پنیر خامه ‌ای یا ماسکارپونه و شکلات سفید استفاده می‌ شود. این نوع کیک‌ ها پس از آماده‌سازی در یخچال گذاشته می ‌شوند تا آماده و سفت گردند.

طرز تهیه چیز کیک روسی مجلسی با خامه صبحانه
مواد لازم چیز کیک روسی
بسکویت پتی بور یا ساقه طلایی یا اورئو۳۰۰ گرم
کره آب شده۱۱۰ گرم
مواد لازم برای کرم
پنیر لبنه یا ماسکاروپونه۳۰۰ گرم
خامه صبحانه یا قنادی۱۳۰ گرم
شکلات سفید۲۰۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
پودر قند به مقدار لازم
طرز تهیه چیز کیک روسی
مرحله اول
برای پایه چیز کیک از بیسکویت آماده استفاده می کنیم. برای این کار، از بیسکویت پتی بور وانیلی استفاده می کنیم و آنرا با آسیاب یا گوشتکوب به طور کامل پودر می کنیم. کره را به آن اضافه می کنیم و خوب آن را مخلوط می نماییم.

مرحله دوم
در این مرحله مواد را داخل قالب تارت به قطر۲۰ سانتی متر می ریزیم و خوب آن را پخش می کنیم و با لیوان کف آن را و با دست دور آن را به خوبی فشرده می کنیم، سپس برای مدت ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله سوم
در این فاصله سراغ کرم می‌ رویم. برای این منظور پنیر را با همزن برقی می زنیم تا به خوبی از هم باز شود. در ادامه خامه صبحانه را روی بخار کتری می گذاریم تا به روش بن ماری کاملا آب شود. حواسمان باشد که خامه به جوش نیاید.

مرحله چهارم
خامه ، وانیل و آبلیمو را اضافه می کنیم و فقط درحد مخلوط شدن هم می زنیم. شکلات سفید را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. شکلات بن ماری شده را به مواد اضافه می ‌کنیم و باز در حد مخلوط شدن مواد را هم می زنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله قالب را از فریزر در می آوریم و کرم را داخل آن می ریزیم و با لیسک سطحش را صاف می‌ کنیم و داخل یخچال می گذاریم تا مواد خودش را بگیرد. چیز کیک باید ۱۰ ساعت در یخچال بماند و نیم ساعت قبل سرو هم داخل فریزر می گذاریم.

مرحله ششم
نکته ای که باعث خوشمزه تر شدن چیز کیک می شود این است می توانیم از مقداری میوه خرد شده مثل توت فرنگی در کرم استفاده کنیم. بهتر است از قالب کربندی برای تهیه این چیز کیک استفاده کنیم. قالب احتیاجی به چرب کردن و کاغذ روغنی ندارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true