×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کمپین جلیلی باید برنامه «دولت سایه» را عامه فهم کند

پایگاه خبری صلح پایداررحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، با اشاره به مزیت‌ها و عیب‌های کمپین انتخاباتی سعید جلیلی، تصریح کرد: آقای سعید جلیلی در انتخابات‌۱۴۰۰ با چند امتیاز و چند نقطه ضعف مواجه است که باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا می‌تواند کمپین موفقی داشته باشد یا نه. امتیاز بزرگ آقای جلیلی، پایگاه رأی ایدئولوژیک و اعتقادی اوست که نسبتا ثابت است که تحت تأثیر نوسانات سیاسی و تبلیغاتی نیست. وی افزود: این پایگاه رأی برای هر نامزدی، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند با کمک آن، گسترش پایگاه رأی خود را پیش ببرد. این مزیت برای آقای جلیلی وجود دارد.


به گزارش صلح پایدار، قهرمان‌پور تصریح کرد: در انتخابات‌۱۴۰۰ به نظر می‌رسد که تنها آقایان جلیلی و رئیسی دارای این پایگاه رأی ثابت و ایدئولوژیک هستند که فارغ از امکان پیروزی، همواره به این دو رأی می‌دهند. وی با اشاره به تشکیل دولت سایه به‌عنوان دومین مزیت کمپین سعید جلیلی تاکید کرد: آقای جلیلی در هشت سال گذشته توانسته برنامه‌ای مفصل در ابعاد مختلف موضوعات کشور اعم از اقتصادی و سیاسی تهیه کند. بخشی از این برنامه نتیجه گفت‌وگوهای میدانی و حضوری با فعالان صنعت،بانکداری، مالی و… بوده است. اگر کمپین آقای جلیلی بتواند این برنامه را از حالت ادبیات فنی به زبان ساده و عامه فهم در بیاورد، می‌تواند مزیت بزرگی برای او باشد. با مشاهده برنامه سایر نامزدها، می‌بینیم که هیچ‌کدام از ایشان جز آقای جلیلی با آمادگی و آگاهی قبلی وارد انتخابات نشده‌اند. با این حال این برنامه فنی، باید با واژه‌های ساده و غیرتخصصی برای رأی دهندگان ارائه شود. قهرمان‌پور با اشاره به نقطه ضعف‌های آقای جلیلی، تاکید کرد: نقطه ضعف اول آقای جلیلی، از نقطه قوت دوم ایشان یعنی برنامه محوری ایشان نشات می‌گیرد. داشتن برنامه برای حل مشکلات کشور در عین حال که می‌تواند فرصت باشد، می‌تواند تهدید باشد یعنی اگر فردی، کمپین خود را به برنامه تخصصی تقلیل بدهد، از سایر ابعاد کمپین غافل خواهد شد. کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: برنامه تخصصی و داشتن راه‌حل برای رفع مشکلات، خود کمپین نیست بلکه همواره تقویت‌کننده پیام اصلی یک نامزد است. مثلا اگر آقای جلیلی از «جهش» سخن می‌گویند، این پیام باید با یک برنامه معتبر پشتیبانی شود. در ایران، معمولا این روند برعکس طی می‌شود یعنی همه نامزدها ابتدا از برنامه‌های خود آغاز می‌کنند و اینقدر درباره برنامه توضیح می‌دهند که از کل کمپین غافل می‌شوند. قهرمان‌پور با اشاره به نحوه مواجهه با کاندیداتوری آقای رئیسی به‌عنوان دومین نقطه ضعف جلیلی اضافه کرد: هر دو نامزد(رئیسی و جلیلی) در کنار دو نامزد دیگر، می‌خواهند از سبد رأی اصول‌گرایان بگیرند و طبیعی است که هر چهار کاندیدای اصول‌گرا تا روز آخر در صحنه بمانند و انصراف ندهند. همین مساله ممکن است که رأی اصول‌گرایان را میان چهار نفر تقسیم کند و شانس پیروزی نفر اصلی یعنی آقای رئیسی را کاهش دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بنابراین، طبیعی است که از نظر سیاسی فشار زیادی روی آقای جلیلی و هواداران ایشان وجود خواهد داشت که به نفع آقای رئیسی کنار بکشند. این مساله می‌تواند برند آقای جلیلی را تحت تأثیر قرار بدهد. باید ببینیم که کمپین آقای جلیلی قصد دارد با این فشارها چگونه مواجه شود و آیا می‌تواند تا روز آخر در صحنه بماند یا اینکه حاضر می‌شود به نفع آقای رئیسی کنار بکشد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true