×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازی جدید آمریکا;اجماع خلیج فارس علیه ایران/ شیخ نشین های ثروتمند مهره های ترامپ در منطقه

پایگاه خبری صلح پایدارمتحد کردن شیخ نشین های ثروتمند خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی استراتژی است که این روزها از سوی آمریکا به جد پیگیری می شود. البته برهم زدن این منطقه، همواره از سیاست های اروپا و امریکا بوده است . این در حالی است که متاسفانه برخی کشورهای عرب هم همواره در زمین آنها بازی کرده اند و تاکنون برای مقابله با آن تدبیری اندیشیده نشده است .


به گزارش صلح پایدار: به دنبال توافق امارات و اسراییل که برای عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو صورت گرفت، قرار است اولین پرواز تجازی میان دو کشور انجام شود . سفری که البته با حضور امریکاییهاست و مشاوران دونالد ترامپ همراه با رئیس جمهور آمریکا عازم ابوظبی می شوند .

بنابر اعلام دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سفر روز دوشنبه آتی برای انجام مذاکرات در ابوظبی با هیاتی ارشد از اسرائیل به همراه معاونان ترامپ انجام خواهد شد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده که جارد کوشنر ، مشاور ارشد ترامپ و آوی برکوویچ، فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه هیات اسرائیلی به رهبری مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی این رژیم را همراهی می کنند.

شبکه تلویزیونی “کان” اعلام کرد که این هیات با هواپیمایی اسرائیلی مستقیما از تل آویو به ابوظبی می رود.

این در حالی است که اخیرا امارات در واکنش به اظهارات نتانیاهو در خصوص فروش جنگنده های اف ۱۶ آمریکا مذاکرات با این رژیم و آمریکا را لغو کرد.

به هرحال با امضای رسمی توافق صلح میان ابوظبی و تل آویو و البته آمریکا ، امارات سومین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی سازش میکند. پیش از این مصر و اردن نیز به ترتیب در سالهای ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ توافق صلح با تل آویو امضا کردند.

پامپئو: بیش از هر زمانی به اتحاد خلیج (فارس) برای مقابله با ایران نیازمندیم

اما نزدیکی یکی دیگر از کشورهای عربی خلیج فارس به اسراییل درحالی صورت گرفته که آمریکاییها اینبار به دنبال ایجاد اجماع منطقه ای علیه ایران است . در همین رابطه امروز باردیگر وزیر خارجه امریکا به تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران پرداخته و بر لزوم اتحاد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای مقابله با ایران تأکید کرده است.

«مایک پامپئو»که بامداد امروز (چهارشنبه) در آستانه ورود به کشور بحرین، ضمن ابراز خرسندی از ورود به منطقه خلیج‌فارس که با هدف تشکیل یک ائتلاف ضدایرانی صورت گرفته است، در پیام توییتری خود نوشت: «خوشحالم که امروز وارد خلیج (فارس) می‌شوم و بحرین به عنوان اولین توقف من است. ما در حال حاضر بیش از هر لحظه‌ای به اتحاد خلیج (فارس) برای مقابله با ایران و ایجاد صلح و رفاه پایدار نیازمندیم. توافقات آبراهام (توافق رژیم صهیونیستی-امارات) نشان داد که صلح دست‌یافتنی است. غنیمت شمردن فرصت حیاتی است».

قبل از این، پامپئو به فلسطین اشغالی سفر کرده بود تا با مقام‌های صهیونیستی در خصوص اقداماتی برای مقابله با ایران رایزنی کند.

تخریب بازی ترامپ با تقویت روابط ایرانی –عربی

وزیر خارجه آمریکا که در عین حال از سفرش به سودان، بحرین و امارات متحده عربی در روزهای آتی خبر داده است گویا به دنبال جبران شکست سیاسی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. در همین راستا متحد کردن شیخ نشین های ثروتمند خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی استراتژی است که این روزها از سوی آمریکا به جد پیگیری می شود. البته برهم زدن این منطقه، همواره از سیاست های اروپا و امریکا بوده است . این در حالی است که متاسفانه برخی کشورهای عرب هم همواره در زمین آنها بازی کرده اند و تاکنون برای مقابله با آن تدبیری اندیشیده نشده است .

در این شرایط که ترامپ در منطقه به دنبال همراه کردن مهره های عرب با خودش است بی تردید تقویت دیپلماسی در منطقه و بهره برداری از اشتراکات دینی و مذهبی با کشورهای همسایه موضوعی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا از حضور و پیشروی صهیونیسم در منطقه جلوگیری شود. برای رسیدن به این مهم بهبود و تقویت روابط ایرانی –عربی راهکاری است که می تواند برهم زننده بازی ترامپ با  مهره های شیخ نشین ثروتمند باشد و  شکستی دیگر در دفتر دیپلماسی آمریکا را به ثبت برساند.

اخبار مرتبط

*بن سلمان از دیدار با نتانیاهو منصرف شد
*اعتراض دوباره نماینده آمریکا به عدم حمایت شورای امنیت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true