×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گفتگوی تمدن ها ، متاع ارزشمند گمشده

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار- کمال الدین پیرموذن ، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یادداشتی برای صلح پایدار ، نوشت: امروز صاحب منصبان کشور به جای به انزوا کشاندن میهن ، مجدانه بایستی گفتگو و تعامل را در تمام سطوح ، داخلی و خارجی و زمینه ها فعال و تشدید و تقویت کنند . آنان به جای تنش زایی و رجز خوانی ، توطئه توهم و فرافکنی ، جنجال آفرینی و خود حق پنداری ، تهدید و تنگ نظری ، راست نمایی دروغ و تخریب شخصیت های محبوب ملی و حتی جهانی کشور با وقوف به شرایط فوق العاده کشور و واقعیت های دنیا ، و زیر سوال بردن روسای جمهور و وزیر امور خارجه گذشته و ایده جهانی آنان ، بویژه مبحث گفتگوی تمدن ها را به عنوان یکی از مهم ترین ، ایده های اساسی و بجا و بهنگام که با اوضاع جهانی تناسب دارد ، باید بیش از پیش با بسترسازی در سایه فعالیت های نظری صیقل داده و آنرا به راهبردی موثر و تعیین کننده در مواجهه ایران با دنیای خارج و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ، بویژه در تنویر افکار جهانیان در مورد عملکرد کشور در خصوص جنگ روسیه و اوکراین و واقعیات اعتراضات و اغتشاشات داخلی و … ، تبدیل کند . پرفسور عبدالسلام چقدر بجا و بسیار عالی ابراز کرده اند ؛« تنگنای اصلی توسعه در جهان سوم،  عدم تداوم سیاست ها و برنامه ها  و مدیریت ها است.» برجام را با توجه به ضرورت فوق العاده و خواست ملی ، با اتخاذ دیپلماسی فعال و اهتمام شخص رییس دولت به فرجام و سرانجام رساند.
با توجه به گرایش ها و منافع جریان خاص جبهه پایداری و چالش های نظری که برمی انگیزند ، گفتگوی تمدن ها و به سرانجام رسیدن برجام ، سد راه آنهایی است که معارضه را راه بسیار خوبی برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود تلقی و یک نوع خط مشی بحرانساز و خسران آور کلی را در داخل و خارج از کشور دنبال می کنند.
دلسوزان ملک و ملت و صاحب نظران و آنهایی که دغدغه منافع ملی ایران عزیز و ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان آزاده و حفظ نظام جمهوری اسلامی را دارند می باید از گسترش و تعمیق ایده گفتگوی تمدن ها ، بعنوان دریچه ای به سوی صلح ملل ، دفاع کنند و از طریق گفت و گو امکان رفع تحریم ظالمانه آمریکا و حفاظت از منافع ملی ایران بهتر و حتماً فراهم است، زیرا در صحنه ای غیرگفتگویی ، کشورهای قدرتمند از عِده و عُده بیشتری برخوردارند.
در عرصه  بین المللی مهم ترین ، مانع اصلی به منصه ظهوری رسیدن ایده گفتگوی ملل ، تمدن ها و ادیان ، سیاست های تمامیت خواهان افراطی و خصوصاً سیاست های صهیونیست هایی بین المللی است ، صهیونیست علاقه ندارند در کشورهای اسلامی ، خصوصاً ایران ، وارد فرآیند صلح آمیز شوند ، چه آنان قصد دارند منطقه را دایم در حالت بحران نگه داشته و حتی بحران را به مرزهای ایران و داخل ایران زمین بکشانند و از مدیریت بحرانها ، با همکاری کشورهای وابسته آمریکا در منطقه ، منافع منطقه ای خود را تامین نمایند . آنها با نهادینه شدن روند دموکراتیک در کشورهای اسلامی مخالفند و لذا گفتگو و تفاهم  را برنمی تابند.
حاکمیت بایستی با جلوگیری از اعمال نظر انحصاری بسته و تنش زای جبهه پایداری برمنویات کشور ، مجدانه تعامل سازنده با ملل جهان و گفتگوی مهربانانه با بانوان و دانشجویان و اقوام ایرانی را پیگیری ، در جهت نیل به منافع ملک و ملت تا حصول نتیجه نهایی دنبال کرده و با جلوگیری از در انحصار قرار گرفتن تمام امتیازات و فرصتهای موجود کشور توسط جریان خاص ، بحران و تورم را از کشور بزداید و جانی دوباره به سرمایه ارزشمند اجتماعی نظام و کیان ببخشید .
برای تعامل عزت خواه و سازنده با جهان و حتی مقاومت و پایداری در تقابل تهدیدات و تحریم های ظالمانه جهانِ سلطه ، هیچ راهی جز جلب همراهی واقعی اقشار مختلف اجتماعی و مشارکت سرنوشت ساز آنان در انتخابات ها و نظام تصمیم گیری و قدرت وجود ندارد. این مساله محور اصلی هر ، ارزیابی و تحلیل ملّی و جهانی از شرایط کنونی و ایران و جهان و متقاضیات کشورمان در جهت استراتژی استقلال طلبانه و مترقی همچنین ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان رشید اسلامی می باشد ، که بی تردید در سایه برخورد مهربانانه حاکمیت به عموم ایرانیان و در اولویت قرار دادن اقتصاد ایران و گفتگوی سازنده با عموم ملل و تمدن ها قابل حصول است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true