×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
با شنبلیله دیابت را کنترل کنید

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایداریافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد استفاده از شنبلیله نقش مهمی در کاهش قند خون داشته می تواند شرایط بیماران مبتلا به دیابت نوع دو را تا حد زیادی بهبود بخشد.
تیمی از پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند دیابتی ها با هدف مدیریت سطح قند خون خود می توانند با افزودن یک گیاه دارویی به وعده های غذایی خود، شرایط بیماری را بهبود بخشند. در این مطالعه، محققان ۶۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ را برای بازه زمانی حداقل شش ماهه تحت نظر قرار دادند.
در این دوره مطالعاتی به گروهی از این بیماران به طور تصادفی دارونما داده شد در حالی که سایرین ۱۰ میلی گرم دانه شنبلیله را که در طول روز در آب داغ خیس شده بود دریافت کردند. تجزیه و تحلیل های آماری نشان می دهد که کاهش قابل توجهی در سطح گلوکز خون ناشتا در ماه پنجم در گروه مورد مطالعه وجود دارد.

پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیدند که دانه ‌های شنبلیله یک مکمل ساده ، خوب و کاملا مفید است که باید مصرف آن را در بیماران دیابتی در نظر گرفت. علاوه بر این، گفته شد که مصرف دانه شنبلیله اثر هم افزایی همراه با کنترل رژیم غذایی و ورزش بر سطح گلوکز خون ناشتا دارد.
انجمن جهانی دیابت در این رابطه خاطرنشان کرد که شنبلیله یک عنصر کلیدی است که در بسیاری از فرهنگ های باستانی و طب سنتی هندی بر مصرف آن تاکید شده است.
دانه های شنبلیله سرشار از فیبر محلول هستند و با کاهش سرعت هضم و جذب کربوهیدرات ها به کاهش سطح قند خون کمک می کنند. تاکنون تحقیقات متعددی از این ایده که دانه شنبلیله برای سطح قند خون مفید است، حمایت کرده است.
انجمن جهانی دیابت در این رابطه هشدار داد: قبل از استفاده از شنبلیله برای درمان دیابت ، با پزشک عمومی و تیم مراقبت های بهداشتی دیابت خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که استفاده از این ماده گیاهی برای شما منعی ندارد. باید توجه داشت که ممکن است مصرف شنبلیله در کنار داروهای تجویز شده دیابت باعث شود قند خون شما بسیار پایین بیاید. در نتیجه، در هنگام مصرف شنبلیله، ممکن است دوز داروهای ضد دیابت شما نیاز به تغییر داشته باشد.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true