در گام بعدی یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و بر روی اجاق گاز قرار دهید و شیر را درون آن بریزید و بگذارید با حرارت بالا بجوشد. بعد از جوشیده شدن شیر حرارت را کم کنید و زعفرانی که از قبل دم کرده بودید را به همراه گلاب به شیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند.


بعد ثعلب را با شکر کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس آن را اندک اندک به شیر اضافه کنید و مداوم شیر را هم بزنید. تا هم شکر در شیر حل شود و هم ثعلب باعث قوام آمدن آن شود.
وقتی که مایه بستنی قوام یافت و غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و درون کاسه‌ای بریزید. سپس در یک قابلمه یا ظرف بزرگتر یخ قرار دهید و کاسه بستنی را در کنار یخ ها قرار دهید و آن را خوب هم بزنید تا کمی بستنی کشدار شود.

بعد بستنی را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس بیرون بیاورید و آن را خوب هم بزنید تا بستنی کشدار‌تر شود و دوباره آن را در فریزر قرار دهید. این فرایند را ۴ الی ۵ بار تکرار کنید تا بستنی انسجام بیشتری پیدا کند و کشدارتر شود.


در گام آخر بستنی را از یخچال فریزر بیرون بیاورید و همچنین خامه یخ زده را هم از فریزر خارج کنید. قطعات کوچک از خامه یخ زده را برش دهید و به بستنی به همراه خلال پسته اضافه کنید. و سپس خوب بستنی را هم بزنید تا خامه و خلال پسته در همه جای آن نفوذ کند. در صورت تمایل برای خوش طعم و خوش عطر کردن بستنی می‌توانید از اسانس هل استفاده کنید. سپس بستنی را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا فرایند آماده سازی آن کامل شود و آماده خوردن شود.