×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سردارها آمدند / «سعید محمد» و «دهقان» ثبت نام کردند

پایگاه خبری صلح پایدار ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت هشت صبح امروز؛ سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در وزارت کشور آغاز شد .

انتخابات ۱۴۰۰ با صدور دستور رسمی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش صلح پایدار،برخی شخصیت های شناخته شده که پیش از این نیز برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بودند، در اولین روز ثبت نام کردند.
سعید محمد در انتخابات ثبت نام کرد
سعید محمد و سردار دهقان امروز سه‌شنبه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) سپاه پاسداران امروز سه شنبه ساعت ۱۱:۳۰ صبح با حضور در وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

۱ * امیر سرتیپ محمدحسن نامی هم صبح امروز ثبت نام کرد. وی در دولت دهم به مدت حدود ۶ ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود.

سردار دهقان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

حسین دهقان جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد.

سردار دهقان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

حسین دهقان در سابقه اجرایی خود فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران (از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰)، جانشینی رییس ستاد مشترک سپاه پاسداران (از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵)، قائم‌مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (دولت هفتم)، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران (در دولت‌های هشتم و نهم)، وزیر دفاع (دولت یازدهم) و مشاور کنونی مقام معظم رهبری در صنایع نظامی دارد.

حسین دهقان پیش از این گفته بود: در آستانه انتخابات کسانی که می‌توانند برای مسایل کشور راه‌حل داشته باشند، باید به این عرصه قدم بگذارند. واقعیت‌های امروز جامعه به همراه سوابقی که دارم، درکی به من داده است که بر این مبنا احساس می‌کنم که قادر هستم مشکلات کشور را رفع و راه‌حل‌هایی برای اداره کشور داشته باشم. این یکی از دلایل حضور من به عنوان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری است.اگر این اساس و درک از اوضاع کشور نبود، هرگز پا به این عرصه نمی‌گذاشتم.

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم ، وهاب عزیزی دبیرکل حزب جهادگران ایران و محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات هم برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اعلام ثبت نام کردند.

نام نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح امروز در محل وزارت کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ شنبه ۲۵ اردیبهشت به مدت پنج روز ادامه دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان دوره ای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان دوره ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

همچنین حضور یک خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

در این میان حضور دختری که با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد هم توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. وی گفت: عاشق کشورم هستم. آمده‌ام خدمت کنم.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور امروز نیز ادامه یافت. شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات موضوع مورد اختلافی است که از دیروز شدت گرفت. دیروز رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، اما ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان حدود ساعت ۱۰:۳۰ در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

تا ساعت ۱۱ ثبت نام ده ها نفر که همگی از افرادی بدون سابقه سیاسی هستند در حال انجام است.

داوطلبان ریاست جمهوری لازم است مدارکی را هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور ارائه نمایند .

شورای نگهبان ‌در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را بر اساس معیارهایی که اخیرا اعلام کرده است، رسیدگی می کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد که در اینجا میتوانید بخوانید.

کاندیداهای تایید صلاحیت شده ۲۰ روز فرصت تبلیغات خواهند داشت.

ادامه دارد….

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true