چی شی/ سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد گل کلم است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود کلم در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که به سالاد می دهد، مقوی است و برای سلامتی مفید است. همچنین وجود گردو در این سالاد باعث می شود سردی غذا گرفته شود و به عنوان مصلح عمل کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد کلم بنفش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد کلم بنفش
کلم بنفش نصف یک عدد
روغن زیتون ۵ قاشق غذا خوری
ماست پر چرب یک و نیم لیوان
ذرت آب پز ۱ لیوان
شوید خرد شده ۴ قاشق غذا خوری
گردو آسیاب شده به مقدار دلخواه
سیر رنده شده ۲ حبه
نمک به مقدار لازم
خیار شور۶ عدد
طرز تهیه سالاد کلم بنفش 
مرحله اول
برای تهیه سالاد خوشمزه با کلم بنفش در ابتدای کار، کلم را برگ برگ می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود. بعد از این که آب آن کامل خارج شد، آن را رنده می کنیم یا ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله یک تابه مناسب برداشته و روغن زیتون را در آن می ریزیم. در ادامه کلم خرد شده را درون تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت ۴ دقیقه به آرامی کلم بنفش را تفت می دهیم تا کمی نرم شود.

مرحله سوم
پس از اینکه کلم ها نرم شدند، آنها را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا حنک شود. در ادامه کلم ها را درون یک کاسه می ریزیم. سپس ماست را روی کلم ها می ریزیم. سیر را هم با رنده ریز رنده کرده و درون سالاد می ریزیم.

مرحله چهارم
شوید و ذرت پخته شده و خیار شور ریز شده را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام مواد به هم آغشته شود. در آخر نمک و گردو آسیاب شده را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.