×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
طرز تهیه مربای به رنده شده

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدارمواد لازم مربای به رنده شده

به۱ کیلوگرم

شکر۹۰۰ گرم

جوهر لیمو۱ قاشق مرباخوری

آب۳ پیمانه

هل۴ عدد

طرز تهیه مربای به رنده شده

طرز تهیه مربای به رنده شده

مرحله اول

برای تهیه مربای به رنده شده ابتدا به ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا خشک شوند. در ادامه به ها را به صورت ۴ قاچ خرد می کنیم و قسمت های اضافی وسط شان را خارج می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله به ها را نسبت به سلیقه خود با رنده ریز یا درشت رنده می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای آب به قابلمه اضافه می کنیم که روی به های رنده شده را بپوشاند، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا صبر می کنیم تا به ها کمی نرم شوند، سپس شکر را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه باید صبر کنیم تا شربت مربا بجوشد و به غلظت مناسب برسد یا همان قوام برسد.

مرحله چهارم

برای اینکه متوجه شویم شربت مربا به قوام رسیده، ۱ قاشق از شربت مربا بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت خود تست می کنیم. اگر شربت بین دو انگشت کش بیاید، مربا آماده است.

مرحله پنجم

پس از اینکه مربا به قوام رسید، جوهر لیمو را اضافه کرده و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. در ادامه حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار داده و صبر می کنیم تا رنگ مربا خوشرنگ و رنگش مایل به قرمز شود.

مرحله ششم

پس از اینکه مربا کاملا غلیظ شد و تغییر رنگ داد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشزخانه بماند. در نهایت مربا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم

منبع: چی شی

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true