×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
چقدر طول می کشد تا دور ماه قدم بزنیم؟

به گزارش صلح پایدار،اندازه ماه تنها ۲۷درصد از زمین است؛ اگر روزی بتوان روی ماه قدم زد، این سوال پیش می آید که چقدر طول می کشد تا آن را طی کنیم؟

به گفته ناسا، در طول مأموریت های آپولو، فضانوردان با سرعت ۱٫۴ مایل در ساعت (۲٫۲ کیلومتر در ساعت) به دور سطح ماه می گردند. این سرعت کم عمدتا به دلیل لباسهای فضایی فشرده و نرم آنها بود که با توجه به تحرک طراحی نشده بودند. اگر فضانوردان لباس های مناسب تری داشتند، حرکت آنها بسیار آسان تر می شد و در نتیجه سرعت افزایش می یافت.

با این حداکثر سرعت فرضی جدید، پیاده روی دور ماه ۶،۷۸۶ مایل (۱۰،۹۲۱ کیلومتر) حدود ۹۱ روز طول می کشد. حدود ۳۳۴ روز طول می کشد تا بدون وقفه (توقف برای خوابیدن و غذا خوردن) در حدود ۲۴۹۰۱ مایل (۴۰،۰۷۵ کیلومتر) محیط زمین را با این سرعت طی کنیم؛ هرچند انجام این کار به دلیل وجود اقیانوس ها غیرممکن است.

بدیهی است که ۹۱ روز پیاده روی بدون توقف امکان پذیر نیست، بنابراین پیاده روی واقعی در اطراف ماه بسیار بیشتر طول می کشد. البته، با تابش مداوم خورشید درجه حرارت شدید و دره های عمیق این پیاده روی به این راحتی ها نیست.

این نوع مأموریت به دلیل جاذبه کم روی عضلات و سیستم قلبی عروقی شما، به مقدار زیادی تمرین استقامتی نیز نیاز دارد. برای انجام این کار باید یک فضانورد با تناسب اندام در سطح فوق العاده مانند دونده دو ماراتن را بفرستید. حتی در آن زمان پیاده روی با حداکثر سرعت فقط برای حدود سه تا چهار ساعت در روز امکان پذیر است. بنابراین، اگر شخصی با سرعت ۳٫۱ مایل در ساعت (۵ کیلومتر در ساعت) به مدت ۴ ساعت در روز راه رود، قدم زدن در دور ماه حدوداً ۵۴۷ روز یا تقریباً ۱٫۵ سال طول می کشد؛ با این فرض که مسیر راه رفتن توسط دره های عمیق مسدود نشده باشد و بتوانید با تغییرات دما و تابش مقابله کنید.

با این وجود انسانها حداقل تا اواخر دهه ۲۰۳۰ یا اوایل دهه ۲۰۴۰ فناوری یا تجهیزات لازم برای دستیابی به چنین هدفی را نخواهند داشت.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true