×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
۴ کشته در شورش های کنگره آمریکا/ دستگیری ۵۲ تن/اعلام حالت فوق العاده در واشنگتن تا روز تحلیف بایدن

پایگاه خبری صلح پایدار نشست کنگره برای اعلام پیروزی بایدن در انتخابات از عجیبترین و بی سابقه ترین ها در عرصه سیاسی آمریکا بود .


به گزارش صلح پایدار، این پیروزی برای بایدن با کشته شدن حداقل ۴ تن بدست آمد. بسیاری از سیاستمدارن و قانونگذاران ترامپ را مسئول مستقیم این رخدادها می دانند.

عصر چهارشنبه به وقت آمریکا، جهان شاهد صحنه‌هایی عجیب در پایتخت ایالات متحده بود. معترضان به نتایج انتخابات از دیوارهای کنگره آویزان شدند، گروهی خودشان را به نزدیکی صحن سنا رساندند و شعار “انتخابات به سرقت رفته” سر می‌دادند و جلسه بررسی آراء برای ساعاتی متوقف شد و قانونگذاران برای مدتی به مکان امن رفتند.

به دنبال این وقایع، کل گارد ملی واشنگتن دی.سی برای واکنش به این هرج و مرج وارد عمل شد و شهردار واشنگتن دی.سی ممنوعیت تردد سراسری از ساعت شش عصر اعلام کرد.

اندکی پیش از آغاز ممنوعیت تردد، اخباری از پاکسازی کنگره به اطلاع قانونگذاران رسید و آنها از عصر کار شمارش آرای الکترال را از سر گرفتند.

محاصره کنگره چندین هفته پس از آن انجام می‌شود که ترامپ از پذیرش شکست انتخاباتی امتناع کرده، یک سری تئوری‌های توطئه مطرح می‌کند و پیش از جلسه مشترک در کنگره هم به غلط مدعی شد که معاونش مایک پنس از اختیار لازم برای تغییر نتایج انتخابات برخوردار است.

تلفات شورش های کنگره آمریکا به ۴ تن رسید / دستگیری ۵۲ تن

رئیس پلیس واشنگتن گفت حداقل ۴ تن در جریان آشوب های شب گذشته در واشنگتن دی سی کشته شده اند. همچنین ۵۲ تن نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

رابرت کونتی، رئیس پلیس واشنگتن گفت: علاوه بر زنی که به دلیل شلیک گلوله در بیمارستان جان باخت سه مرگ دیگر در اطراف ساختمان کنگره گزارش شده است.

کونتی در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر جسد یک زن و دو مرد دیگر نیز داریم.

وی افزود: ما تاکنون ۵۲ تن را دستگیر کرده ایم ۴ تن از دستگیرشدگان سلاح غیرمجاز در اختیار داشتند و ۴۷ تن به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد و ورود غیرقانونی دستگیر شده اند.

اعلام حالت فوق العاده در واشنگتن تا روز تحلیف بایدن

شهردار واشنگتن حالت فوق العاده در این شهر را برای ۱۵ روز تمدید کرد.

موریل بوزر، شهردار واشنگتن در توییتی نوشت: من با دستور شهر داری وضعیت فوق العاده سراسری را از امروز برای ۱۵ روز اعلام می کنم .

این شرایط تا ۲۰ ژانویه یعنی روز تحلیف بایدن، رئیس جمهور منتخب ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true