به گزارش چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش این آژانس اروپایی نوشت: خطر این که ویروس جدید کشف شده فشار بر بخش مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد و باعث مرگ و میر بیشتری به دلیل «انتقال پذیری فزاینده» شود، بالا است.

این سازمان مستقر در شهر استکهلم سوئد در این گزارش آورده است: درست مانند دیگر انواع ویروس شیوع یافته این موضوع درباره ویروس جدید نیز حقیقت دارد که اقشار مسن و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

این گزارش به طور ویژه به دو ویروس جدید کشف شده در بریتانیا و آفریقای جنوبی اشاره دارد که هر دوی آنها سرعت انتقال بالایی دارند.

براساس گزارش آژانس اروپایی، بیش از سه هزار مورد ابتلا به ویروس جهش یافته در انگلیس تاکنون در این کشور و ده ها کشور در اروپا و سراسر جهان گزارش شده است.

در آفریقای جنوبی بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به نوع دیگر جهش یافته ویروس کرونا ثبت شده و سه مورد همین ویروس جهش یافته در اروپا، دو مورد در بریتانیا و یک مورد در فنلاند تایید شده است اما همه این موارد در ارتباط با افرادی بوده که از سفر آفریقای جنوبی بازگشته اند.

آژانس سلامت اتحادیه اروپا به کشورها توصیه کرده به شهروندان خود درباره خودداری از سفرهای غیر ضروری و فعالیت های اجتماعی هشدار دهند.

در این گزارش همچنین درباره شناسایی زودهنگام و نظارت بر شیوع ویروس جهش یافته توصیه هایی ارائه شده است.

بعلاوه این گزارش درباره افزایش رهگیری و آزمایش مردم در مناطقی که بیشترین تعداد مبتلایان به نوع جهش یافته ویروس را دارد توصیه هایی را ارائه داده است و در آن تاکید می شود که باید به افرادی که از این مناطق می آیند هشدار داده شود که باید دستور قرنطینه را به طور کامل رعایت کرده و آزمایش شوند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۱ یک میلیون نفر از مردم جهان را مبتلا کرده و به مرگ یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۹۹۲ نفر منجر شده است.