×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای، در آبسرد دماوند / امیر حاتمی:کیت تشخیص کرونای ایرانی با مسئولیت فخری زاده تولید شده بود/سرلشکر باقری: انتقام سختی می گیریم/ سردار دهقان : همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد+فیلم/عکس

پایگاه خبری صلح پایدار –محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت. روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش صلح پایدار، ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند.

مشاهدات خبرنگاران دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی ۲ سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

جزئیاتی از نحوه ی ترور

شبکه خبر گزارش داد: گفته های برخی از حاضرین در نزدیکی محل ترور در آبسرد دماوند؛ ساعتی قبل از غروب، صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شنیده شد و بلافاصله صدای رگبار شلیک به گوش رسید. یک خودرو هدف این حمله بود. سه یا چهار تن در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‎اند. یک خبرنگار از مشاهده دستکم دو جسد خون آلود در درمانگاه آبسرد خبر داده است.

وزارت دفاع خبر شهادت را تایید کرد

یک منبع آگاه گفت :«محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان پس از واقعه ترور بعد از ظهر امروز به بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون در اتاق عمل است. تلاش پزشکان برای مداوای ایشان و یکی از همراهانشان هنوز ادامه دارد.

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد

در این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

به نوشته فارس،یک منبع خبری درباره چگونگی شهادت فخری زاده نوشت: این عملیات ترور ساعت ۱۴:۳۰ امروز انجام شده است. در این اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده ۴ تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شد.

هچنین گفته شده در جریان این ترور خانواده این شهید نیز مجروح شده اند.

امیر حاتمی:کیت تشخیص کرونای ایرانی با مسئولیت فخری زاده تولید شده بود

امیر سرتیپ حاتمی جزییات اقدام ترویستی علیه دانشمند شهید هسته‌ای کشورمان را تشریح کرد.

اما امیر سرتیپ امیرحاتمی در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات اقدام تروریستی علیه رئیس پژوهشگاه وزارت دفاع گفت: این حادثه تروریستی بعدازظهر امروز اتفاق افتاد که دو نفر از محافظان محسن فخری‌زاده رئیس پژوهشگاه مجروح و یک نفر از محافظان وی شدند.

وزیر دفاع اظهار داشت: در این اقدام تروریستی محسن فخری‌زاده که دچار جراحت شده بود پس از انتقال به بیمارستان شهید شد و تلاش های پزشکان نتوانست در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: در این حادثه تروریستی ابتدا یکی از تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به خودروی شهید فخری‌زاده کرد و چند ثانیه بعد خودروی نیسان حامل مواد منفجره که در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود ۱۵ تا ۲۰ متری) شهید بود، منفجر شد.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته در کشور تلاش‌ها و اقدامات زیادی در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده در وزارت دفاع برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت . همانطور که مستحضر هستید مقابله با این ویروس‌ها نیز در حوزه کاری وزارت دفاع نیز هست و وزارت دفاع در این حوزه هم فعالیت و تلاش دارد.

وی در ادامه افزود: کارهای شهید فخری زاده در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پر ثمری بود؛ همچنین برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه مقابله با کرونا در مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده و با مسئولیت وی انجام می‌شد و کیت تشخیص کرونای ایرانی با مسئولیت فخری زاده تولید شده بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن هر جایی که برای ملت ایران گام موثری برداشته شود آنجا را هدف قرار می دهد.

وی افزود: حوزه دفاع در خط مقدم امنیت‌آفرینی برای مردم عزیز ما است و همواره مورد بغض و کینه دشمنان نیز هست و کسانی که در این عرصه نقش مؤثرتری ایفا می‌کنند طبیعتاً دشمنان نسبت به آنها بغض و کینه بیشتری دارند.

وزیر دفاع اظهار داشت:‌ شهید دکتر فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی به عنوان معاون وزیر دفاع سالیان سال این سازمان را به خوبی اداره کردند منشاء خدمات بسیار بزرگی برای ملت عزیز ما بودند. هم در عرصه‌های دفاعی و هم از سر ریز آن در عرصه‌های غیر دفاعی شاهد این خدمات بودیم.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد:‌ در عرصه‌های دفاعی نوآوری‌های ویژه‌ای داشتند که به دلیل نوع کارها راجع‌به آنها کمتر صحبت کردیم. به عنوان مثال موضوع لیزر در پدافند هوایی یا کشف و شناسایی هواپیمایی متجاوز از طرقی غیر از رادار که ویژه نوآوری‌‌های دفاعی بود از آثار بزرگ این شهید است که اگر اقتضا کند حتماً روزهایی نسبت به آنها صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: از سر ریز این علم و فناوری ایشان در خدمت مردم عزیزمان بودند. اولین کیت تشخیص کرونا را مجموعه تحت مدیریت ایشان ساختند، در حوزه واکسن قدم‌های بلندی را برداشتند که ان‌شاءالله خبرهای آن به مردم عزیزمان خواهد رسید. فاز یک آزمایشات انسانی را در حوزه واکسن کرونا به پیش رفتند.

وزیر دفاع اظهار داشت:‌ دشمنان که ما ترور را به عنوان یک ابزار همواره علیه مردم عزیز ما و خادمین آنها استفاده کردند این بار هم این کار را انجام دادند. رژیم صهیونیستی و حامی بزرگ آن یعنی آمریکای جنایتکار و خائنین داخلی علی‌الخصوص منافقین که برای مردم عزیز ما شناخته شده‌ هستند همواره از این ابزار علیه ملت ما استفاده کردند.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این حادثه الان تحت پیگیری مسئولین امنیتی کشور است جزئیات آن در زمان مقضتی توسط مسئولین امنیتی بیان خواهد شد اما برای ما روشن و محرز است این نوع خباثت‌ها و این نوع دشمنی‌ها، این حجم و عمق از کینه نسبت به مردم عزیز ایران و خادمین آنها همواره از سوی رژیم صهیونیستی و حامی جنایتکار آن و عوامل خائن داخلی آن شاهد بوده‌ایم و به روشنی می‌شود دست آنها را در این حادثه جنایتکارانه دید.

وزیر دفاع افزود: موضوع حادثه تروریستی شهید فخری‌زاده الان یک موضوع زنده است و همکاران ما در حوزه امنیتی بعد از این در مورد دستگیری عوامل این حادثه تروریستی صحبت خواهند کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح: انتقام سختی می گیریم
در ادامه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی در پی ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، که منجر به شهادت وی شد، نوشت: گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان ترور محسن فخری‌زاده بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّهَ عَرَّفَها لَهُمْ
و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد.

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

سردار دهقان : همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد

در همین حال مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در پیامی شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را محکوم کرد.

سردار حسین دهقان در حساب توئیتر خود نوشت: ‌صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام‌عیار هستند. ‌شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true