×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت فایرز آمریکا: واکسن ما ۹۰ درصد در پیشگیری از انتقال کرونا موفق بوده است/ هیچ عارضه جانبی جدی‌ای مشاهده نشده+واکنش بایدن

پایگاه خبری صلح پایدارشرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.


به گزارش صلح پایدار،فایزر می‌گوید: نتایج اولیه مرحله سوم کارآزمایی بالینی که هنوز در جریان است، نشان می‌دهند این واکسن در ۹۰ درصد موارد در پیشگیری موفق بوده است.

این شرکت آمریکایی همچنین گفت در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی‌ای مشاهده نشده است.

فایزر این واکسن آزمایشی را با همکاری شرکت بیواِن‌تِک ساخته است.

مدیر عامل اجرایی شرکت فایزر گفت: ما گام قابل توجهی برای دستیابی به واکسن موثر جهت مقابله با این بیماری برداشته‌ایم تا به پایان یافتن این بحران جهانی کمک کنیم.

در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فایزر به ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور دنیا تزریق شده است.

شرکت‌های سازنده قصد دارند درخواست صدور مجوز اضطراری کنند که تا آخر این ماه میلادی از این واکسن استفاده شود.

بجز این واکسن چند واکسن دیکر هم در مرحله سوم و نهایی کارآزمایی بالینی هستند اما این اولین واکسنی است که چنین نتایجی داشته است.

در بسیاری از کشورهای دنیا شمار مبتلایان به کرونا، کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند یا به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند بسرعت رو به افزایش است.

آمار ابتلا در دنیا به ۵۱ میلیون نفر نزدیک می‌شود و بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر هم جان‌باخته‌اند.

فایزر می‌گوید بر اساس برآوردها، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۰ میلیون و در سال ۲۰۲۱ تا ۱/۳ میلیارد دوز واکسن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمتر از ۱۰ درصد افرادی که در آزمایشات مربوط به این واکسن شرکت کرده اند به کروناویروس آلوده شده‌اند.

به گزارش بی بی سی، طبق اعلام این شرکت داروسازی، واکسن تولیدی هفت روز پس از دریافت دوز دوم واکسن و ۲۸ روز پس از اولین دوز دریافتی مصونیت در بدن ایجاد می‌کند.

بایدن: دستیابی گسترده به واکسن کرونا ماه ها زمان خواهد برد

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، جو بایدن امروز دوشنبه از واکسن کرونای شرکت فایزر استقبال کرد و آن را یک خبر عالی توصیف نموده است.

بر اساس این گزارش بایدن در عین حال هشدار داده است که دستیابی گسترده به واکسن کرونا ماه ها زمان خواهد برد و آمریکایی ها باید همچنان ماسک بپوشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

بایدن با انتشار بیانیه ای افزود: خبر امروز یک خبر بسیار مهم است ولی واقعیت را تغییر نمی دهد. خبر امروز می تواند نویدبخش تغییراتی برای سال آینده باشد ولی ماموریت فراروی ما هنوز تغییری نکرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در توییتی درباره موفقیت آمیز بودن واکسن کرونای شرکت فایزر نوشت: واکسن کرونا به زودی می‌آید. ۹۰ درصد کارهای انجام شده، موثر بوده است. این دست اخبار بسیار عالی است.

اخبار مرتبط

*بروز یک فاجعه در روند ساخت واکسن کرونا!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true