×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
چرا کنکور عقب افتاد؟

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار:از آنجایی که برگزاری کنکور سراسری 99در شرایط کرونایی منوط شد به اجرای پروتکل های بهداشتی بالاخره تصمیم به تعویق آن گرفته شد . این خبری بود که شب گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد و به نقل از وزیر علوم و رییس سازمان سنجش ، اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در این زمان باقیمانده را غیر ممکن دانست.این در حالی است که معاون کل وزارت بهداشت امروز با تاکید بر اینکه مدت زمان تعویق برگزاری کنکور یک ماهه است، گفت: داوطلبان خونسردی خود را حفظ کنند.

دکتر ایرج حریرچی ضمن بیان این مطلب به توضیح علت تعویق زمان برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت: ما قبلا تصویب کردیم کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی(که قرار شد اعلام کنیم) در موعد مقرر برگزار شود، در واقع پروتکل های ما برای استان ها و مناطق مختلف اختصاصی تدوین شده است مثلا در استان های جنوبی که گرم تر هستند باید فاصله بیشتری را رعایت کنیم.(اینجا)

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این رابطه گفت که آزمون سراسری دانشگاه‌ها به دلیل ضرورت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد.

غلامی تاکید کرد: افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است. همچنین به دلیل افزایش حوزه‌های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه‌های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود.(اینجا)

افزایش احتمال لو رفتن سوالات کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز از افزایش احتمال لو رفتن سوالات کنکور درصورت اجرای پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت خبر داد و گفت که اگر می‌خواستیم موارد موردنظر وزارت بهداشت را اجرایی کنیم، اتفاقی می‌افتاد که خط قرمز ما بود و آن این بود که حتی در صورت تامین فضای کافی و ایجاد فاصله دو متری بین داوطلبان، باید سوالات کنکور به ۳۹۰ شهر ارسال می‌شد و در آنجا بر اساس فاصله‌گذاری جدید پلمب سوالات باز می‌شد و دفترچه‌ها مجددا مرتب می‌شدند که در این صورت احتمال لو رفتن سوالات کنکور افزایش می‌یافت.

دکتر ابراهیم خدایی ادامه داد: نظر سازمان سنجش این بود که اگر پروتکل های بهداشتی همان پروتکل های آزمون ارشد که سوالات کنکور نیز براساس آن بسته بندی شده است، باشد و امکان فاصله گذاری تا دو متری بین صندلی ها تا حد مقدور فراهم باشد، امکان برگزاری کنکور وجود دارد که وزیر بهداشت با این امر موافقت نکرد.

بنابراین زمان برگزاری کنکور سراسری منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمانی شده که بتوان پروتکل‌ها را اجرایی کرد.

اخبار مرتبط

فلاحی: ستاد مبارزه با کرونا درباره زمان برگزاری کنکور تصمیم‌گیری می‌کند
تشکیل هیات ۱۳ نفره برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true