×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
انتخابات 2020آمریکا زیرسایه کرونا ؛«ترامپ» درانتظار شکست تاریخی؟

با توجه به وحشتی که ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده کشف واکسن این بیماری می تواند برای اقناع افکارعمومی امریکا استرتژی مناسبی باشد تا باردیگر ترامپ انتخاب شود . بیزینس منی که سیاست را نیز همچون تجارت می داند و نه تنها سیاستمداران دموکرات آمریکا بلکه برخی جمهوریخواهان هم چندان موافق این استراتژی نیستند و زنگ خطر حضور مجدد او در کاخ سفید را چند ماهی است به صدا در آورده اند. چراکه ترامپ رییس جمهوری است که در جامعه جهانی حتی در بین متحدانش هم چهره محبوبی ندارد و کمتر کسی است که حامی سیاست های خارجی او باشد.

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار:نتایج نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات آمریکا از دونالد ترامپ خبر می دهد. در همین راستا سایت ریل کلیرپالیتیکس در آخرین نظرسنجی خود ۴۹.۶ درصد آرا را به نفع جو بایدن اعلام کرد و نوشت که فقط ۴۰.۹ درصد مردم آمریکا ترامپ را برگزیدند. بایدن حتی در شش ایالتی که ایالت های شناور خوانده می شوند، از محبوبیت بیشتری در مقایسه با ترامپ برخودار است. بایدن در ایالت میشیگان 8.2 و در ایالت پنسیلوانیا 7.3 و در ایالت ویسکانسین 6.4 و در ایالت فلوریدا 7 و در ایالت آریزونا 2.8 و در ایالت کارولینای شمالی دو امتیاز از ترامپ بیشتر دارد. ترامپ در انتخابات سال 2016 در هر شش ایالت در رقابتی بسیار نزدیک با کلینتون پیروز شد. اما هم اکنون با توجه به اختلاف امتیاز دو حزب به نظر می رسد ترامپ در این شش ایالت رقابت سختی را پیش رو دارد.
رقابت سختی که گفته می شود بیشتر به خاطر شیوع ویروس کرونا در آمریکا و نارضایتی مردم از عملکرد دولت ترامپ است و شرایط فعلی آمریکا پیشتازی جوبایدن را در نظرسنجی ها رقم زده است.
این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند ترامپ با رو کردن واکسن کرونا در آخرین لحظه ها قصد دارد فضای حاکم را به نفع خود تغییر دهد و از داروی این بیماری به عنوان برگ برنده خود در آستانه انتخابات استفاده کند. همانطور که رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش مدعی شد ایالات متحده در تولید واکسن و دارو برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است و به زودی خبر آن را منتشر می‌کند!

بیزینس منی که سیاست را همچون تجارت می داند…
بی تردید با توجه به وحشتی که ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده کشف واکسن این بیماری می تواند برای اقناع افکارعمومی امریکا استرتژی مناسبی باشد تا باردیگر ترامپ را انتخاب کنند . بیزینس منی که سیاست را نیز همچون تجارت می داند و نه تنها سیاستمداران دموکرات آمریکا بلکه برخی جمهوریخواهان هم چندان موافق این استراتژی نیستند و زنگ خطر حضور مجدد او در کاخ سفید را چند ماهی است به صدا در آورده اند. چراکه ترامپ رییس جمهوری است که در جامعه جهانی حتی در بین متحدانش هم چهره محبوبی ندارد و کمتر کسی است که حامی سیاست های خارجی او باشد. تضعیف ناتو، خروج از توافقات بین‌المللی مانند توافق اقلیمی پاریس، برجام و توقف کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت از جمله سیاست هایی است که عملکرد او در عرصه روابط بین الملل را باچالش جدی مواجه کرده است.

شکست تاریخی ترامپ رقم می خورد
به هرحال آنطور که برخی رسانه ها ومراکز نظرسنجی آمریکا مدعی هستند ؛ ترامپ رییس جمهور یک دوره ای می شود. در این بین موسسه تحقیقات انگلیسی «آکسفورد اکونومیکس»هم پیش بینی کرده که در انتخابات 2020 آمریکا «دونالد ترامپ»رئیس جمهور آمریکا،شکست سختی خواهد خورد مگر آنکه معجزه اقتصادی به او کمک کند.

به نوشته وبگاه «marketwatch»، نتایج مدل‌سازی‌های این موسسه انگلیسی نشان می‌دهد، شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش بحران اقتصادی و بیکاری در آمریکا منجر به شکست دونالد ترامپ و پیروزی جو بایدن دموکرات خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در انتخابات آبان، تنها ۳۵ درصد از رأی مردم آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد که نسبت به مدل‌سازی‌های این شرکت پیش از شیوع ویروس کرونا، ۲۰ درصد کاهش داشته است. این مؤسسه پیشتر پیش‌بینی کرده بود که وی ۵۵ درصد از آرای عمومی را به خود اختصاص خواهد داد.

امید کاخ سفید به حفظ ترامپ

این در حالی است که امروز رئیس دفتر کاخ سفید ادعا کرد که ترامپ پیروز خواهد شد. این اظهارنظر در حالی مطرح شده که ترامپ روز شنبه بر نگرانی‌اش درباره رای گیری از طریق پست به دلیل گسترش ویروس کرونا تاکید کرده بود.(اینجا)

اوباما هم چند روز پیش در حمایت از جو بایدن معاون سابقش و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در انتقاد از مواضع دولت ترامپ و در مراسم یادبود «جان لوئیز» از رهبران جنبش سیاه‌پوستان آمریکا گفت: «امروز در برابر چشم‌هایمان می‌بینیم که افسران پلیس زانویشان را روی گردن آمریکایی‌های سیاه‌پوست فشار می‌دهند. شاهدیم که دولت فدرال ما مأمورانی را اعزام می‌کند تا از گاز اشک‌آور و باتوم علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز استفاده کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این سخنان سلف دموکراتش در توییتر نوشت: «ما چهار سال قبل اوباما را شکست دادیم. او بیشتر از هیلاری حقه‌باز تلاش کرده بود و ما بار دیگر این کار را خواهیم کرد».

ترامپ در توییت دوم خود شعار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خود (آمریکا را دوباره با عظمت کنید) را تکرار کرد و به حامیانش وعده داد در انتخابات امسال بار دیگر پیروز خواهد شد. رئیس‌جمهور امریکا نوشت: «اوباما سخت‌تر از آنچه خود هیلاری کلینتون و کارزار انتخاباتی ورشکسته کلینتون برای او تلاش کرده بود، تلاش کرد. حالا او دارد با جو (بایدن) خوابآلو کار می‌کند. (جنبش) آمریکا را دوباره با عظمت کنید، هرگز اینقدر پر انرژی نبوده است».

البته همانطور که در ابتدای این گزارش اشاره شد ؛ وعده ترامپ برای پیروزی بر اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا در شرایطی مطرح شده که طبق نظرسنجی‌ها او وضعیت خوبی ندارد و حتی در برخی ایالت‌های جمهوری‌خواه قافیه را به بایدن باخته است. هرچند که چهار سال قبل هم ترامپ در حالی پیروز انتخابات شد که در اکثر نظرسنجی‌ها از کلینتون عقب بود.

اخبار مرتبط

*کاخ سفید: انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نمی‌افتد/ترامپ پیروز شود

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true