×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تایید شکستگی در سر و صورت و تنه قاضی منصوری/اعلام نتیجه آزمایشات تا یکماه آینده

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار:با انتقال جسد غلامرضا منصوری قاضی پیشین دستگاه قضایی از رومانی به کشور ،رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از تحویل جسد وی به این سازمان خبر داد.

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری می‌باشد ثانیاً بررسی ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط نموده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه ( کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویر برداری روئیت شد.

طبق گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی، تیمی متشکل از متخصصان پزشکی قانونی بر بالین جسد در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران حاضر شدند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انتقال جسد متهم منصوری به کشور و تحویل آن به پزشکی قانونی، گفت: جسد ساعت ۵ و نیم صبح بامداد امروز به پزشکی قانونی تحویل و به محض تحویل آن، اقدامات لازم علمی و آزمایشگاهی شروع شده است.

مسجدی افزود: به دستور مقام قضایی تیمی متشکل از متخصصان پزشکی قانونی بر بالین جسد در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران حاضر شدند و اقدامات اولیه در جهت شناسایی جسد و بررسی‌های تخصصی جهت تعیین علت فوت انجام شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه اقدامات آزمایشگاهی، سم شناسی و دی‌ان‌ای در حضور مسئولان ذیربط صورت گرفته است، افزود: نتیجه بررسی‌ها و نیز علت فوت پس از حصول نتایج آزمایشات به مقام قضایی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اخبار مرتبط در این زمینه از طریق مجاری رسمی اعلام می‌شود.

نتیجه آزمایشات جسد غلامرضا منصوری یک ماه دیگر مشخص می‌شود

رییس پزشکی قانونی کشورگفت: تا یکماه آینده نتیجه آزمایشات اعلام می‌شود.

عباس مسجدی آرانی، رییس پزشکی قانونی کشور با اشاره به تحویل جسد قاضی منصوری گفت: با حضور نماینده نیروی انتظامی و دادستانی کشور جسد تحویل گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تشریح جسد انجام شده و نمونه DNA از جسد برداشته شده است و در آینده‌ای نزدیک نتیجه اعلام خواهد شد.

رییس پزشکی قانونی کشور گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده نتیجه آزمایشات را اعلام کنیم.

مسجدی درباره طولانی شدن زمان اعلام نتیجه آزمایشات تصریح کرد: آزمایشات پاتولوژی و نمونه آسیب شناسی فرآینده‌های خاص خود را دارد و از همین رو برای اعلام نتیجه آزمایش یکماه زمان لازم است.

اطلاعیه دادستانی تهران درباره انتقال جسد قاضی منصوری به ایران

دادستانی تهران درباره انتقال جسد قاضی منصوری به کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در رابطه با انتقال جسد قاضی منصوری به کشور اعلام کرد:صبح امروز جسد قاضی غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم مرتبط با پرونده معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه به کشور منتقل شد.

جسد نامبرده پس از انجام تشریفات قانونی و انتقال از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد؛ که بلافاصله با دستور معاون دادستان تهران جهت تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل گردید.

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری می‌باشد ثانیاً بررسی ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط نموده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه ( کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویر برداری روئیت شد.

در ادامه نمونه‌های سم شناسی و آسیب شناسی اخذگردید و جهت احراز هویت علمی نمونه DNA از جسد اخذ تا با حضور اولیاء دم تطبیق نمایی شود.

لذا علت اصلی فوت پس از نتیجه آزمایشات اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، پلیس رومانی گرچه همراه جسد منصوری ۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا را ارسال کرده اما همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع می‌کند که همین امر موجب تقویت شبهات طرح شده پیرامون این پرونده شده است.(اینجا)

برادر قاضی منصوری: زنده بودن یا مرده بودن برادرم مبهم است
این در حالی است که برادر غلامرضا منصوری گفت: زنده بودن یا مرده بودن غلامرضا منصوری برای ما مبهم است.

برادر غلامرضا منصوری در پاسخ به این سؤال که آیا جسد برادرش به کشور بازگشته یا خیر بیان کرد: تاکنون چیزی به ما اعلام نکرده اند.

وی ادامه داد: پلیس بین‌الملل چند روز پیش تماسی با ما داشتند و قرار شد جلسه‌ای داشته باشیم تا همراه گروهی که از طرف پلیس بین‌الملل برای بررسی موضوع به رومانی می‌رود، ما نیز برویم اما تاکنون هیچ خبری نداریم.

وی گفت: تاکنون نه تصویر، نه مدرک و نه دی‌ان‌ای در مورد مرگ برادرم به ما ارائه نکرده اند.

برادر غلامرضا منصوری عنوان کرد: آخرین تماس ما با برادرم ظهر روز حادثه بود و نگران امنیت خود بود و سفارت نیز او را پذیرش نکرد.

۳۰ خردادماه خبر پیدا شدن جسد بی‌جان غلامرضا منصوری، متهم پرونده اکبر طبری در بیرون از هتلی منتشر شد.غلامرضا منصوری یکی از متهمین پرونده فساد موسوم به پرونده اکبر طبری بود که در زمانی که برای معالجه در رومانی به سر می‌برد، در حادثه‌ای کاملا مشکوک کشته شد.پلیس اینترپل ایران بلافاصله از اینترپل رومانی درخواست بررسی و پیگیری ماجرا را کرده بود.
پنجم تیرماه نیز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: ما در ارتباط با این حادثه مجدانه هم از طریق دوستان در وزارت امور خارجه پیگیر هستیم و هم از ناحیه پلیس بین الملل و اینترپل و هم مکاتبه‌ای که دادستان کل کشور با دادستان کل کشور رومانی انجام داده، پیگیر هستیم. ما مطالبه داریم که این حادثه، ابعاد و زوایای آن برای ما روشن شود که چگونه این حادثه برای یکی از شهروندان ما در کشور رومانی اتفاق افتاده است.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true