×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
انتخابات1400/رایزنی احمدی نژاد با شورای نگهبان ؛شایعه یا واقعیت؟

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار:در حالی که روز گذشته اخباری مبنی بر رایزنی محمود احمدی نژاد با اعضای شورای نگهبان در خصوص کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری 1400در فضای مجازی منتشر شد اما  سخنگوی شورای نگهبان با رد این اخبار تاکید کرد:«دیدار و رایزنی برای انتخابات از الان زود است.»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در حساب توییتری خود نوشت: «برخی انتخابات ریاست جمهوری را خیلی زود شروع کرده اند و هر از گاهی با اخبار خود ساخته، ملاقاتهای فرضی افراد را با شورای نگهبان مطرح می کنند!

شورای نگهبان تا کنون هیچ ملاقات رسمی و غیر رسمی با داوطلبان احتمالی نداشته و به این زودیها نیز نخواهد داشت.»

این در حالی است که چندی پیش مرتضی طلایی نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ،گفت: گفته بودم که احمدی نژاد در حال رایزنی برای تایید صلاحیت خود در شورای نگهبان است و صرفا پیش بینی ام این است که او تایید صلاحیت شود، اما ممکن است که این اتفاق رقم نخورد.
او ادامه داد: به نظرم بسیاری از افراد در حال آمدن به میدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند، اما معلوم نیست که در نهایت چه اتفاقی رقم بخورد، اما می‌توان گفت که اگر احمدی نژاد وارد میدان شود می‌تواند تبدیل به موج سومی شود که در وضعیت موجود جامعه ما استقبال زیادی هم در پی خواهد داشت.

احمدی نژاد معضل صلاحیت را حل کرده است
«احمد خورشیدی آزاد»، چهره نزدیک به رئیس دولت نهم و دهم و دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی،هم در پاسخ به این سوال که براساس استناد به چه چیزی اعلام کردید احمدی‌نژاد تائید صلاحیت می‌شود؟ به برنا گفته است:«در مورد احمدی‌‎نژاد، هیچ موردی وجود ندارد که صلاحیتشان را رد کنند مگر مصلحت‌هایی که گاهی نظام در نظر می‌گیرد که منطق خودش را دارد. این بحثی که گفتم اگر احمدی‌نژاد، قانع شود برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت کند که به نظر من قانع هم هستند. به بیانی دیگر اگر او تصمیم به حضور داشته باشد معنایش این است وی معضل صلاحیت را حل کرده که می‌‌خواهد به میدان رقابت انتخاباتی پا بگذارد در غیر این صورت چه معنی دارد که به عنوان مثال بنده نوعی بدانم، تأیید نمی‌شوم و بعد بخواهم جایی کاندیدا شوم.»
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت:« به نظر من احمدی‌نژاد یا هر کسی دیگر که اطمینان از تأیید صلاحیت خود نداشته باشد به میدان آمدنش چه سودی به حال خود یا کشور دارد؟ اما احتمال توافق میان احمدی‌نژاد و شورای نگهبان وجود دارد.»
وی خاطرنشان کرد:گرچه احمدی‌نژاد گفته:«من برای خدمت به ایران آماده هستم»اما به نظر بنده این گفته بدین معنا است که اگر زمینه فراهم باشد، احمدی‌نژاد کاندیدا خواهد شد.

رایزنی احمدی‌نژاد با شورای نگهبان صحت ندارد

اما بهمن شریف زاده از نزدیکان سیاسی احمدی نژاد پیش از این، خیلی صریح و قاطع اساس این خبر را رد و گفت: این خبر دروغ است و صحت ندارد. هیچ رایزنی صورت نگرفته است.

وی با تاکید براین مطلب که آقای احمدی نژاد بدون مطالبه مردم هیچ تصمیمی برای آمدن در انتخابات ریاست جمهوری ندارد،خاطرنشان کرد: یک شاهد مهم برای کذب بودن این اخبار آن است که هیچ کس درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری با شورای نگهبان وارد مذاکره و رایزنی نمی شود. همیشه درباره نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دو مسیر وجود دارد، بزرگان سیاسی که می خواهند نامزد شوند استیذان می کنند، راه دوم نیز آن است که افرادی خودشان تصمیم می گیرند و ثبت نام می کنند اما مسیری به عنوان رایزنی با شورای نگهبان وجود ندارد. معتقدم کسی که خبر رایزنی آقای احمدی نژاد با شورای نگهبان را داده است فقط می خواسته این خبر را تثبیت کند حال آنکه کذب بودن این خبر از محتوای خودش عیان است.
شریف زاد معتقد است از آنجایی که ظرفیت هواداران احمدی نژاد می تواند تنور انتخابات گرم کند، برای همین خبرهایی از این دست را مطرح می کنند.البته من به این نتیجه نرسیدم که اصلاح طلبان دنبال طرح این خبر هستند اما چند شخصیت اصولگرا این مسئله خلاف واقع را بیان کردند.

به هرحال به نظر می رسد که محمود احمدی‌نژاد همچنان می‌تواند از چهره های خبرساز و البته تاثیرگذار در انتخابات 1400باشد .چهره ای که اگرچه در سالهای نه چندان دور خیلی ها را به این باور رساند که کارنامه قابل دفاعی از خود به جا نگذاشته است اما بنابر ادعای نزدیکانش گویا مردم بیش از سال 88خواهان بازگشت او به قدرت هستند و می خواهند کلید پاستور را هرچه سریعتر در اختیار بگیرد. مدعیان این امر البته اقبال مردم به دولتمردان احمدی نژاد در انتخابات مجلس یازدهم را ملاک درستی نظر خود می دانند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true