×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
نمایش پرندگان ایران در موزه نقاشی پشت شیشه

سعید رضاخان در تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی خود مجموعه‌ای از آثار پشت شیشه را با موضوع راسته غازسانان به نمایش می‌گذارد.


به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار، در این نمایشگاه تابلوهایی به شیوه نقاشی پشت شیشه از گونه‌های مختلف قو، غاز و انواع اردک در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

در ایران ۳۲ گونه پرنده از راسته غازسانان به ثبت رسیده است که بصورت بومی، نیمه مهاجر، مهاجر، گذری و اتفاقی به ثبت رسیده اند که متاسفانه با مشکلات بسیاری از جمله تخریب زیستگاه، تغییر اقلیم، توالی اکوسیستم و از همه مهمتر شکار بی رویه روبرو هستند. این امر باعث شده است تا این پرندگان با افت شدید جمعیت روبرو شوند. به همین دلیل رضاخان سعی دارد با نمایشگاه پر پرواز توجه مخاطبان خود را به این پرندگان جلب کند.

ایران با توجه به اقلیم های گوناگون دارای حدود ۵۰۰ گونه پرنده ثبت شده است که آمار بسیار قابل توجهی است و می‌تواند موضوع جالبی برای هنرمندان باشد .  رضاخان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و توانسته است با نقاشی از این موجودات طرحی نو در نقاشی پشت شیشه دراندازد و مجموعه‌ای خاص را ایجاد کند.

پر پرواز نیز در ادامه نمایشگاه های قبلی این هنرمند است با این تفاوت که بر روی راسته غازسانان تمرکز یافته است.

آثار این نمایشگاه مانند نمایشگاه های قبلی رضاخان برپایه حقیقت گرایی و با استفاده از کلیدهای شناسایی دیداری است و قرار است در روز چهارشنبه ۲۲خرداد گشایش یابد.

گفتنی است پر پرواز تا روز پنج‌شنبه ۳۰خرداد ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند هر روز از ساعت ۱۷_٩ به موزه نقاشی پشت شیشه مراجعه کنند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true