×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تیم هسته‌ای ایران بارها گفت به آمریکا اعتماد ندارد/ تهران به طور خارق‌العاده‌ای دست بالا را دارد

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار،«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه دولت اوباما در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی «فرانس۲۴» از نگرانی‌های خود درخصوص احتمال بروز یک درگیری که ایران را در مقابل عربستان، امارات و اسرائیل قرار خواهد داد، خبر داد.

شرمن که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اوباما با ایران بود به دولت ترامپ بارها در مورد خروج از توافق هسته‌ای هشدار داده و تاکید کرده بود که پیگیری سیاست تغییر نظام در ایران و ترکیب آن با تنش‌‌های منطقهای در خاورمیانه در نهایت وضعیتی را ایجاد خواهد کرد که آن را احتمال بروز یک درگیری خوانده است.

این مقام ارشد دولت سابق آمریکا در این مصاحبه با بیان این ادعا که نگرانی‌های منطقی در خصوص رفتار ایران در خاورمیانه وجود دارد، گفت: همه ما درباره این موضوع نگرانیم اما دلیل مذاکره و رسیدن به توافق هسته‌ای این بود که اگر ایران به بمب اتم دست پیدا می‌کرد قادر بود قدرتش را در سراسر خاورمیانه بسط دهد و در برابر اقدامات ما بسیار قابلیت بازدارندگی داشت.

وی افزود: ما باید سلاح اتمی را از روی میز برمی‌‌داشتیم. به عقیده من، رئیس‌جمهور ترامپ اشتباه بزرگی مرتکب شد که از توافق هسته‌ای خارج شد. ما باید ضمن حفظ توافق هسته‌ای استراتژی برای به عقب راندن رفتارهای ایران در منطقه در پیش می‌گرفتیم.

معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص اقدامات اروپا، چین و روسیه برای حفظ برجام بدون آمریکا گفت: در واقع این کار سختی است. من فکر می‌کنم نه ایران و نه اروپا نمی‌خواهند در از بین بردن توافق هسته‌ای تعجیل کنند؛ چرا که آنها می‌دانند این توافق برای حفظ ثبات چه اهمیتی دارد.

وی گفت: صادقانه باید بگویم اگر ایران از توافق هسته‌ای خارج شود و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از کشورش بیرون بیاندازد، که البته محتمل است، ترامپ خواهد گفت «من در تمام این مدت درست می‌گفتم».

شرمن ادامه داد: در نتیجه ایران در حال حاضر به طرز خارق‌العاده‌ای دست بالا را دارد. البته فشارهای سیاسی داخلی در ایران وجود دارد چرا که اگر مزایای اقتصادی موردنظرشان حاصل نشود، کار برای رییس‌جمهور روحانی سخت خواهد شد.

معاون جان کری و عضو تیم مذاکره‌کننده برجام در پاسخ به اینکه تیم هسته‌ای ایران بارها اعلام کرد که به آنها اعتماد ندارد و معتقد است آمریکا ممکن است از این توافق خارج شود و اینکه امروز ایرانی‌ها می‌گویند ما درست می‌گفتیم، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بارها به ما گفتند چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که این توافق پایدار خواهد بود؟ و من به آنها گفتم که ما چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که توافقی که شما می‌کنید، پایدار خواهد بود؟

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دوران احمدی‌نژاد گفت: قبل از انتخابات ایران، ما مذاکراتی داشتیم و نمی‌‌دانستیم که این مذاکرات به کجا خواهد رسید. در نتیجه همه ریسک کرده بودند برای همین بهترین توافق ممکن که بتواند تا جای ممکن پایدار بماند را طراحی کردیم. اما این تغییرات در همه دولت‌ها ممکن است اتفاق بیافتد و متاسفانه ترامپ وارد مسیری شد که به نظر من مسیری غلط بود.

شرمن در خصوص اظهارنظرهای اخیر مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه آمریکا هنوز مایل به مذاکره با ایران است و اینکه رهبر کره شمالی در حالی که از سوی ترامپ «مرد راکتی» خطاب شده بود با مذاکره با آمریکا موافقت کرد و در نتیجه چنین احتمالی در مورد ایران نیز وجود دارد، گفت: به نظر من این مساله در مورد ایران موضوعیت ندارد. ایران فرهنگ مقاومت دارد و به خودش می‌بالد.

وی ادامه داد: بعد از خروج ترامپ از برجام، قرار نیست ایرانی‌ها به میز مذاکره برگردند. به نظر من در واقع بولتون رئیس‌‌جمهور را تشویق می‌کند که تحریم‌‌ها علیه ایران را بار دیگر اعمال کند و آنها را شدیدتر کند تا همه را در جامعه بین ‌المللی بار دیگر با این تحریم‌ها همراهی کنند. به این ترتیب تحریم‌های دوجانبه را به چند جانبه تبدیل می‌کند.

شرمن خاطرنشان کرد: به عقیده من بولتون و احتمالا رئیس‌جمهور ترامپ امیدوار هستند این تحریم‌ها چنان سخت باشند که مردم ایران برخیزند. به نظر من، تغییر نظام استراتژی بولتون است و من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی قرار باشد، رخ دهد.

وی در خصوص نگرانی‌اش نسبت به جنگ مدعی شد: من عمیقا نگران امنیت اسرائیل هستم. شلیک راکت‌ها از غزه به اسرائیل مایه نگرانی شدید بود و این نگرانی با توجه به آنچه در سوریه و در بلندی ‌های جولان رخ می‌دهد، تشدید شده است. ما دیدیم که اسرائیل برای دفاع از خودش اقدامات نظامی انجام داد. عربستان سعوی بی شک اعتقاد دارد که ایران در یمن و سوریه و لبنان است و ایران خواهان کنترلی است که عربستان سعودی نمی‌خواهد.

به گزارش ایلنا، شرمن با اشاره به این شرایط گفت: شاخص‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد در نهایت به جنگ منجر می‌شود و من فکر نمی‌کنم این چیز خوبی برای هیچ کسی باشد.

حذف احساس تلخی و شیرینی در موش‌ها!
محققان دانشگاه کلمبیا دریافتند که سیستم پیچیده مغز برای تشخیص طعم‌ها می‌تواند دستکاری شود و احساس طعم شیرینی و تلخی را در موش‌ها تغییر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک مطالعه جدید قابل توجه که به رهبری محققان دانشگاه کلمبیا انجام شده است، دریافت که سیستم‌های پیچیده مغز برای پردازش طعم می‌تواند به طور موثر دستکاری شود.

محققان قادر به دستکاری مستقیم نورون در مغز موش‌ها و از بین بردن توانایی چشیدن طعم غذاهای شیرین و تلخ، یا تبدیل غذاهای شیرین به تلخ و بالعکس شدند.

“چارلز زوکر” محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: هنگامی که مغز ما طعم را حس می‌کند، نه تنها کیفیت آن را شناسایی می‌کند، بلکه یک سمفونی فوق‌العاده از سیگنال‌های عصبی را راه می‌اندازد که برای تولید یک پاسخ منسجم، آن تجربه را به محتوا، خاطرات، احساسات و حواس دیگر مرتبط می‌سازد.

تحقیق جدید بر روی یک کار بزرگ انجام شده است که علوم اعصاب طعم را بررسی کرده است. مطالعات قبلی نشان داد که سلول‌های اختصاصی در زبان، سیگنال‌ها را به مکان‌های مختلف مغز می‌رسانند تا با قسمت‌های خاصی ارتباط برقرار کنند. ارتباطی روشن بین قشر طعم و آمیگدال نیز مشخص شد.

“لی وانگ” یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: کار قبلی ما یک تقسیم واضح بین مناطق احساس شیرینی و تلخی را در قشر طعم نشان داد. این جدایی بین مناطق شیرین و تلخ در قشر طعم و آمیگدال به این معنی است که ما می‌توانیم به طور مستقل این مناطق مغز را دستکاری کنیم و مانع تغییرات ناشی از تغییر رفتار شویم.

بنابراین، تیم یک مدل موش اصلاح شده با نورون‌های آمیگدال ایجاد کرد که می‌توان با استفاده از نور، آنها را دستکاری کرد که به این معنی است که محققان می‌توانند به صورت مصنوعی راه‌های احساس شیرینی یا تلخی را به دلخواه تغییر دهند.

این آزمایش‌ها راه‌های متضاد را با موفقیت تغییر دادند تا کیفیت درک مزه را در حیوانات تغییر دهد. مثلا مواد غذایی شیرین را می‌توان با ایجاد تغییر در راه‌های درک تلخی، به طعمی ناخوشایند تبدیل کرد.

شاید جالب‌ترین بخش این پژوهش، کشف این باشد که به نظر می‌رسد آمیگدال شدیدا به غذا پاسخ هیجانی دارد. هنگامی که محققان اتصالات آمیگدال حیوانی را به طور کامل غیر فعال کردند، به نظر می‌رسید که موش‌ها هنوز توانایی تشخیص طعم‌های شیرین و تلخ را دارند ولی هیچ‌گونه احساسی بروز نمی‌دادند.

وانگ می‌گوید: این امر به مانند این است که شما کیک شکلاتی مورد علاقه خود را گاز بزنید، اما هیچ لذتی از انجام این کار نداشته باشید.

این کشف جالب نشان می‌دهد که چگونه ادراکات پیچیده طعم و مزه با مراکز عاطفی و حافظه در مغز متصل می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ،این تحقیق نشان می‌دهد که این مسیرهای مختلف را می‌توان از یکدیگر جدا کرد، بنابراین می‌توان درک مستقیم طعم را حفظ کرد؛ در حالی که ارتباط عاطفی می‌تواند مختل شود.

این کشف ممکن است هدف خوبی برای کشف درمان‌های جدید برای اختلالات خوردن باشد.

گام بعدی برای تیم این است که مناطق دیگر مغز را که در فرآیند درک طعم دخالت دارند، بررسی کنند.

این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

آقای بازیگر در ۹۴ سالگی هنوز پیشنهاد بازی دریافت می‌کند
مجید انتظامی درخصوص آخرین وضعیت جسمانی پدرش گفت: خوشبختانه حال جسمانی پدر بسیار بهتر از گذشته بوده و حواسش کاملاً به جاست. این روزها چندین فیلمنامه به پدر پیشنهاد شده اما واقعیت امر شرایط پدر برای بازیگری مهیا نیست. پدر 94 سال سن دارد پس نمی توان از وی توقع داشت که بتواند در فیلم ها بازی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجید انتظامی گفت: این روزها چندین فیلمنامه به پدر پیشنهاد شده اما واقعیت امر شرایط پدر برای بازیگری مهیا نیست. پدر کمی سخت راه می رود و کمردرد دارد و به همین دلیل نمی تواند کار کند. پدر 94 سال سن دارد پس نمی توان از وی توقع داشت که بتواند در فیلم ها بازی کند.

مجید انتظامی موسیقیدان و آهنگساز درخصوص آخرین وضعیت جسمانی عزت الله انتظامی گفت: پدر من هیچ مشکلی ندارد. خوشبختانه حال جسمانی اش بسیار بهتر از گذشته بوده و حواسش کاملاً به جاست. خدا را شکر پدر این روزها مشکل خاصی ندارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: بالاخره سنی از پدر گذشته و برخی امراض و دردها همچون کمردرد و پا درد و اینها برای این سن طبیعی است اما خوشبختانه هیچکدام از این مریضی ها آن طور نیست که مشکل جدی برای پدر ایجاد کند.

خالق موسیقی فیلم “دوئل” درباره سرگرمی های آقای بازیگر در این روزها تاکید کرد: پدر در هنگام سکونت در خانه کتاب می خواند و گه گاه با من گپ می زند. روزنامه خواندن را دوست دارد و سعی می کند سریال ها و فیلم های تلویزیونی را نگاه کند. بسیاری از اوقات تنهایی پدر به گپ زدن و صحبت بر سر مسائل مختلف با من می گذرد.

انتظامی با اشاره به علاقه کارگردانان برای بازی کردن عزت الله انتظامی خاطرنشان کرد: این روزها چندین فیلمنامه به پدر پیشنهاد شده اما واقعیت امر شرایط پدر برای بازیگری مهیا نیست. پدر کمی سخت راه می رود و کمردرد دارد و به همین دلیل نمی تواند کار کند. پدر 94 سال سن دارد پس نمی توان از وی توقع داشت که بتواند در فیلم ها بازی کند.

منبع: میزان

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true