×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پیشنهاد بودجه یک میلیارد دلاری برای بالا بردن امنیت انتخابات آمریکا

به نقل از رویترز، اعضای دموکرات کنگره آمریکا روز چهارشنبه قانونی را پیشنهاد دادند که براساس آن بیش از 1 میلیارد دلار به افزایش امنیت سایبری سامانه‌های رای‌گیری آمریکا اختصاص داده می‌شود. «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز از تلاش‌های دولت برای محافظت از انتخابات در مقابل هکرها دفاع کرد.

این اقدام پس از اینکه مقامات اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر در معرض مداخله روسیه و رقبای خارجی است، انجام شد.

«نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات در یک کنفرانس خبری گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم روس‌ها به ما بخندند و از موفقیتشان در انتخابات پیشین لذت ببرند. هدف آنها تضعیف دموکراسی است».

قانونگذاران از سال 2016 که «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا منصوب شد چند قانون را برای بالا بردن امنیت انتخابات پیشنهاد داده‌اند. اما با اینکه برخی از آنها از حمایت دو حزب برخوردار بوده‌اند، هیچکدامشان به قانون تبدیل نشده‌اند.

این قانون جدید یکی از جامع ترین قانون‌هایی است که تاکنون پیشنهاد داده شده و با هدف محافظت از انتخابات میان‌دوره‌ای و انتخابات‌های بعدی در نظر گرفته شده است. این قانون هیچ حامی از حزب جمهوری خواه ندارد و احتمال تصویب آن بسیار کم است.

پنس که در برنامه‌ای به میزبانی وب‌سایت آنلاین «آکسیوس» شرکت کرد گفت آمریکایی‌ها به نتایج انتخابات 2016 اعتماد کنند و دولت ترامپ همواره برای محافظت از زیرساخت‌های انتخاباتی تلاش کرده است. او همچنین به اشتباه گفت نتیجه‌گیری کلی آژانس‌های اطلاعاتی این است که تلاش‌های مسکو تاثیری بر نتایج انتخابات 2016 نداشته است.

آژانس‌های اطلاعاتی در یک گزارش مربوط به ژانویه 2017 اعلام کردند تاثیر مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا ارزیابی نشده است اما روسیه از حملات سایبری و تبلیغات برای تغییر دادن نتیجه انتخابات به نفع ترامپ تلاش کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه این اتهامات را رد کرده است. نماینده پنس به سوالات درباره تناقض اظهارات او و ارزیابی‌های اطلاعاتی پاسخی نداد.

قانون امنیت انتخابات دموکرات‌ها 1 میلیارد دلار با نظارت کمیسیون انتخابات آمریکا به ایالت‌های مختلف اختصاص می‌دهد تا دستگاه‌های رای‌گیری خریداری کنند، نیروهای امنیتی استخدام کنند و عملیات ارزیابی ریسک انجام دهند.

این قانون حداکثر 175 میلیون دلار دیگر نیز در سال‌های 2019، 2021، 2023 و 2025 (مجموعاً 1.75 میلیارد دلار) به حفظ امنیت انتخابات اختصاص می‌دهد.

این قانون یک برنامه 20 میلیون دلاری نیز برای انجام بررسی‌های پس از انتخابات تعیین کرده است. به گفته گروه‌هایی که مسئول حفظ امنیت انتخابات هستند عملاً 50 ایالت آمریکا از انتخابات 2016 گام‌هایی را برای خریدار تجهیزات امن‌تر، افزایش استفاده از کاغذ‌های رای، بهبود آموزش‌های سایبری و دریافت کمک فدرال برداشته‌اند.

انتهای پیام/

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true