×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
واعظی هشدار داد؛ تغییر افراد سر صندوق‌هایی که رای پزشکیان در آن‌ها بالا بوده / توئیت مشکوک و مبهم رئیس ستاد جلیلی درباره نتایج یک نظرسنجی !

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار محمود واعظی درباره ضرورت رسیدگی به تخلفات احتمالی صورت گرفته در انتخابات و اینکه قوه قضاییه وزارت کشور و شورای نگهبان باید ضمن برخورد با این تخلفات به مردم در تامین امنیت و سلامت انتخابات و صیانت از آرای آن‌ها اطمینان بدهند تا با خیال آسوده پای صندوق رای بیایند به خبرگزاری ایلنا گفت: این مهم از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است؛ رهبری همواره بر ۴ اصل مشارکت، رقابت، تامین امنیت و سلامت انتخابات تاکید دارند.

وی افزود: با وضعیتی که مردم در این مدت نظاره کرده اند، حق دارند که نگران باشند. مخصوصا طی چند روز گذشته دیده اند که برخی از دولتی‌ها با امکانات خود برای یک نامزد خاص تبلیغ می‌کنند و دهیاران سراسر کشور را جمع کردند و رییس ستاد انتخاباتی یکی از نامزد‌ها آنجا سخنرانی کرده است. از طرفی برخی طلاب به روستا‌ها اعزام می‌شوند. باید مشخص شود منابع مالی این اقدامات از کجا تامین شده است.

واعظی یادآور شد: خبر‌هایی واصل میشود که برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها هم فعالیت‌های زیادی به نفع نامزد مطلوب خود انجام می‌دهند و این درست نیست. شب گذشته هم از برخی استان‌ها خبر رسید که در حوزه‌هایی که دور اول رای آقای پزشکیان بیشتر بوده، مسئولین صندوق‌ها را تغییر می‌دهند و این اتفاقاتی عجیب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی استان‌ها استانداران و فرمانداران علنا برای یک نامزد خاص تبلیغ می‌کنند و ممکن است این قبیل اقدامات در ذهن مردم نگرانی‌هایی دال بر اینکه این افرادی که در حال تبلیغ نامزدی خاص هستند خودشان مجری انتخابات هستند و چگونه می‌شود بی طرف عمل کنند ایجاد شود. ضروری است تا قوه قضاییه و شورای نگهبان در این خصوص تذکری جدی به دولتی‌ها و نهاد‌های عمومی بدهند. رییس جمهور شهید شدند و آقای مخبر هم در سفر کاری هستند و مشغول فعالیت و از این رو در برخی از استان‌ها کار‌های غیرحرفه‌ای در حال انجام است.

عضو حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: مردم باید از سلامت انتخابات اطمینان پیدا کنند تا آنچه رهبری برای مشارکت بالا مدنظرشان است صورت گیرد و آن کسی که اکثریت مردم به او رای بدهند رییس جمهور کشور می‌شود.

همچنین بسیاری نسبت به فعالیت فتاح(ستاد اجرایی فرمان امام)، زاکانی(شهرداری تهران)ی  قاضی زاده هاشمی(رئیس بنیاد شهید)، صولت مرتضوی(وزیر کار) و دیگر اعضای دولت سیزدهم به نفع جلیلی انتقاد کرده اند.

توئیت مقام دولتی علیه پزشکیان

همچنین جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که یک مقام دولتی است علیه مسعود پزشکیان، نامزد ریاست جمهوری توییت زد و نوشت: به برکت سیاست خارجی شهید رئیسی، قرارداد خرید گاز از ترکمنستان امروز حتی ارزانتر از دوره روحانی امضا شد. دیگر ملت ایران بویژه در استان‌های شمالی از کمبود گاز رنج نخواهندبرد. تیم آقای پزشکیان که قبلا با بی تدبیری باعث محکومیت ایران در دادگاه و جریمه چند میلیارد دلاری شده بود بیاموزد.

توئیت مشکوک رئیس ستاد جلیلی

منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس ستاد جلیلی در توئیتی مدعی شد: در دور اول انتخابات نتیجه اکثر نظرسنجی ها، دقیق نبود!دقیق ترین پیش بینی مربوط به یکی از دستگاه های اطلاعاتی بود که با برآورد خوبی درصد مشارکت و آراء کاندیداها را تخمین زد.  بر اساس اعلام آن دستگاه،هم اکنون در آمار مشارکت قطعی، آراء دکتر جلیلی ۵۰/۷ و دکتر پزشکیان ۴۹/۳ درصد می‌باشد.

این درحالی است که نتایج این نظرسنجی برای عموم منتشر نشده است. این توئیت رئیس ستا.د جلیلی احتمالا در واکنش به انتشار نظرسنجی ایسنا بوده است که براساس آن پزشکیان با اختلاف همچنان از جلیلی جلوتر است.

واکنش آذرى جهرمى به توئیت مبهم منصورى: برآورد دستگاه‌های امنیتی چگونه به دست شما رسیده است؟ مگر در مرخصی نیستید؟ انشالله مردم با رای خودشان به این عملکرد‌های غیرقانونی خاتمه خواهند داد.

حسام‌الدین آشنا نیز در واکنش به اظهارات منصوری نوشت:

جناب آقای منصوری

‏این خدمت اطلاعاتی شما در حافظه تاریخی آقایان جلیلی، پزشکیان و هوادارانشان ماندگار خواهد شد. ‏نام شما به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت در انتخابات فردا ثبت خواهد شد. از شما و آن درز دهنده عزیز ممنونیم.

استفاده تیم جلیلی از امکانات دولتی

در این تصویر استفاده تیم جلیلی از امکانات دولتی و ارسال پیام برای کارمندان شرکت ملی حفاری ایران از طریق سامانه این شرکت دولتی را مشاهده می‌کنید.

افراد سر صندوق‌هایی که رای پزشکیان در آن‌ها بالا بوده در حال تغییرند| توئیت مشکوک و مبهم رئیس ستاد جلیلی؛ چه اتفاقی در حال وقوع است؟

جلو این دخالت‌های آشکار و پنهان را بگیرید.

آذرمنصوری، رئیس جبهه اصلاحات خطاب نیز در توئیتی خطاب به مخبر نوشت: جناب آقای ⁧مخبر، اخبار نگران کننده‌ای به گوش می‌رسد. شما باید از رأی مردم که به گفته رهبری⁧ حق الناس⁩ است، صیانت کنید. جلو این دخالت‌های آشکار و پنهان را بگیرید.

افراد سر صندوق‌هایی که رای پزشکیان در آن‌ها بالا بوده در حال تغییرند | توئیت مشکوک و مبهم رئیس ستاد جلیلی؛ چه اتفاقی در حال وقوع است؟

حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد پزشکیان نیز در توییتی خواستار پاسخگویی مخبر شد و نوشت: جناب آقای مخبر در دولت شما چه می‌گذرد که در ایام انتخابات تنها با یک امضا ۱۰۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی روستایی هزینه می‌شود؟ در نامه دیگری هم ۱۰۰ میلیارد تومان خارج از شمول در اختیار برخی افراد قرار داده‌اند! چون ممکن است بفرمایید اطلاع نداشته‌ام، تصویر این دو نامه را تقدیم می‌کنم.

‏با احترام!

افراد سر صندوق‌هایی که رای پزشکیان در آن‌ها بالا بوده در حال تغییرند | توئیت مشکوک و مبهم رئیس ستاد جلیلی؛ چه اتفاقی در حال وقوع است؟

ربیعی: در هیچ دوره‌ای، دولتی‌ها، چنین بی‌پروا و آشکار، در انتخابات دخالت نکرده‌اند

«همه دوره‌های انتخابات را دنبال کرده‌ام. در هیچ دوره‌ای، دولتی‌ها در سطوح مختلف، چنین بی‌پروا و آشکار، در انتخابات دخالت نکرده‌اند. تازه‌واردان کم‌دانش، پر مدعا، و طلبکار از ملت که در سال‌های اخیر در نظام اداری جا خوش کرده‌اند، برای ماندن دست و پا می‌زنند.»

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در توییتی به انتقاد از دخالت آشکار دولت در انتخابات پرداخت و نوشت:  همه دوره‌های انتخابات را دنبال کرده‌ام. در هیچ دوره‌ای، دولتی‌ها در سطوح مختلف، چنین بی‌پروا و آشکار، در انتخابات دخالت نکرده‌اند. تازه‌واردان کم‌دانش، پر مدعا، و طلبکار از ملت که در سال‌های اخیر در نظام اداری جا خوش کرده‌اند، برای ماندن دست و پا می‌زنند. ورای شکست یا پیروزی یک کاندیدا، این رفتار‌ها بر کارکرد و کارآمدی نظام اداری، روح و روان جامعه، قضاوت مردم و ساختار سیاسی تاثیرگذار است.

افراد سر صندوق‌هایی که رای پزشکیان در آن‌ها بالا بوده در حال تغییرند | توئیت مشکوک و مبهم رئیس ستاد جلیلی؛ چه اتفاقی در حال وقوع است؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true