×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
اظهارات مهم صالحی درباره سعید جلیلی : یه جلیلی گفتم اگر امریکا با شما راه بیاید، با مذاکرات محرمانه ما با واشنگتن همراهی می‌کنید؟ / قبول کرد؛ به امریکا پیام دادم، آن‌ها هم پیشنهادات مثبت به جلیلی دادند / جلیلی اما به من گفت کوتاه آمدن آمریکا به خاطر منطق قوی او بوده

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار دکتر صالحی گفت: جلیلی میخواست به مذاکرات آلماتی ۱ برود؛ گفتم اگر خانم شرمن این دفعه در جلسه با شما همراهی کند، بعد از برگشت، با ما همراهی خواهید کرد؟ جلیلی گفت باشد. نهایتا خانم شرمن همراهی کرد؛ جلیلی هم به صورت علنی بعد از آلماتی۱ رضایت مندانه صحبت کرد.

صالحی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه گفته می‌شود پس از مواجهه با مخالفت جلیلی، شما به امریکا پیام دادید که جهت هموارسازی مذاکرات محرمانه، در گفتگو‌ها با جلیلی پیشنهادات مثبت و نرم بدهند، گفت: جلیلی میخواست به مذاکرات آلماتی ۱ برود؛ گفتم اگر خانم شرمن این دفعه در جلسه با شما همراهی کند، بعد از برگشت، با ما همراهی خواهید کرد؟ جلیلی گفت باشد. نهایتا خانم شرمن همراهی کرد؛ جلیلی هم به صورت علنی بعد از آلمانی رضایت مندانه صحبت کرد.

صالحی افزود: بعد از برگشت، جلیلی، اما گفت کوتاه آمدن امریکا به خاطر منطق قوی من بوده است. در نهایت هم در دور بعدی مذاکرات جلیلی در آلماتی، همه چیز به هم ریخت.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در مورد اینکه چرا به رغم اجازه رهبری، جلیلی در مذاکرات محرمانه دوره شما با امریکا کارشکنی می‌کرد؟ گفت: جلیلی فکر می‌کرد ما رقیب او هستیم. ما گفتیم که مکمل شما هستیم و مذاکرات ما محرمانه است.

صالحی تاکید کرد: بعد از مجوز آقا، ما قرار بود دو سه روز بعد برویم برای مذاکره، اما سه ماه طول کشید تا برویم، چون اقای جلیلی همراهی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: دفعه‌ی دوم برای مذاکرات محرمانه، بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای امنیت ملی، مذاکره کننده‌ها را فرستادیم که بعدا آقایان رفتند شکایت کردند و…

صالحی خاطرنشان کرد: جلیلی نظرش این بود که بود که نظر آقا [در مورد انجام مذاکرات محرمانه با امریکا]به این صورت نیست. در نهایت، احمدی نژاد نوشت که آقای جلیلی ما در جلسه حضور داشتیم که آقا چنین مجوزی دادند.

وی افزود:‌ای خدا خودت روزی این اسناد مذاکرات محرمانه را منتشر کن.

جلیلی پس از صدور قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ایران در شورای امنیت، می‌گفت این قطعنامه خیلی مهم نیست

صالحی گفت: جلیلی پس از صدور قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ایران در شورای امنیت، می‌گفت این قطعنامه خیلی مهم نیست.
صالحی خاطرنشان کرد: جلیلی نظرش این بود که ما روی بند ۴۱ فصل هفت هستیم و مهم نیست، اما به گفته دکتر ظریف، اینگونه نبود، چرا که در بند ۴۲ مجوز اقدام نظامی علیه ایران داده می‌شود.

او افزود: فصل هفت بخش مهمی است و کشور را مخل و تهدید صلح جهانی معرفی می‌کند.

صالحی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه کسانی در دوره وزارت خارجه شما به سفارت انگلیس حمله کردند؟ الان این‌ها دور کدام کاندیدا هستند؟ گفت: می‌خواستند دولت احمدی نژاد را با این حمله به سفارت انگلیس زمین بزنند. شما بروید نظرات برخی مسئولان آن زمان در مورد این اتفاق را بخوانید.

او همچنین افزود: کسانی که در اشغال سفارت هستند ببینید چه کسانی هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true