×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز بیروت؛ جنگی دیگر در راه خاورمیانه؟

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز (یکشنبه) با پرواز در ارتفاع پایین در بیروت دیوار صوتی را شکسته و موجب رعب و وحشت شهروندان لبنانی شدند.

جنگنده‌های اسرائیلی همچنین در جنوب لبنان، استان البقاع و جبل لبنان دیوار صوتی را شکستند. صدای شکسته شدن دیوار صوتی حتی به دمشق پایتخت سوریه نیز رسیده و از این رو برخی منابع به اشتباه از انفجار در دمشق خبر داده بودند.

طی هفته‌های اخیر منابع آمریکایی از احتمال بروز درگیری گسترده میان ارتش اشغالگر و حزب‌الله لبنان خبر داده‌اند.

حزب‌الله لبنان از ابتدای جنگ غزه تاکنون صد‌ها عملیات موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی و شناسایی علیه مواضع ارتش اشغالگر انجام داده و موجب فرار صد‌ها هزار شهرک‌نشین از مناطق شمالی فلسطین اشغالی شده است؛ اتفاقی که موجب خشم و عصبانیت صهیونیست‌ها شده است.

در این میان در ادامه انتشار برخی گزارش‌ها از احتمال وقوع درگیری گسترده میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، ارتش آمریکا نیز یک کشتی تهاجمی آبی-خاکی به آب‌های نزدیک لبنان و فلسطین اعزام کرده است.

سه مقام نظامی آمریکایی در این خصوص روز چهارشنبه هفته گذشته به شبکه‌ای بی سی گفتند که آمریکا این کشتی تهاحمی را با هدف کنترل اوضاع در صورت وقوع جنگ گسترده میان اسرائیل حزب‌الله به شرق مدیترانه اعزام کرده است.

از سوی دیگر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در آخرین سخنرانی خود گفته است: «اگر جنگی علیه لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون هیچ محدودیت و ضابطه و قاعده‌ای خواهد جنگید، ما بانک اهداف کاملی در اختیار داریم».

منبع: خبرگزاری فارس

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true