×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
طعنه جدید روسیه به سقوط بالگرد شهید رئیسی

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار خبرگزاری روسی، تاس در گزارشی به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نوشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اگر با خطوط هوایی داخلی این کشور سفر کند دچار سانحه نمی‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه پوتین برای سفر از خطوط هوایی داخلی روسیه استفاده می‌کند، گفت که این خطوط «بسیار قابل اطمینان» هستند.

پسکوف این سخنان را در یک نشست مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سانحه‌های هوایی اخیر در ایران که به جان باختن ابراهیم رئیسی و همراهانشان منجر شد، بیان کرد.

سخنگوی کرملین مدعی شد چنین حادثه‌هایی با توجه به «استاندارد‌های بالای هوانوردی روسیه» اتفاق نمی‌افتد.

پسکوف در حالی از وجود استاندارد‌های بسیار بالای هوانوردی روسیه سخن گفته است که این موضوع با گزارش‌های مرکز برآورد داده‌های سانحه هوایی جت ایرلاینر همخوان نیست.

در ماه فوریه، مرکز برآورد داده‌های سانحه هواپیمای جت ایرلاینر اعلام کرد که تعداد سانحه‌های هوایی در روسیه در سال گذشته میلادی بیش از دو برابر شده و از ۳۷ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۸۱ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

البته این مرکز احتمال داده است که تعداد سانحه‌های هوایی در روسیه بسیار بیشتر از رقم اعلام شده باشد، زیرا این آمار فقط موارد اعلام‌شده را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد مشکلات موجود در خطوط هوایی روسیه تا حد زیادی به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور مربوط باشد.

تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو که با جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ شکل گرفته به مانعی بر سر راه خطوط هوایی روسیه برای خرید هواپیما یا قطعات آن تبدیل شده است.

روسیه در دو سال اخیر با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است و تلاش می‌کند با قرار دادن ایران به عنوان سپر بلای خود، دست آورد‌هایی در حوزه بین المللی داشته باشد.

منبع: روزنامه آرمان

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true