×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
چمران: هنوز جانشین زاکانی در شهرداری تهران مشخص نشده است

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار تسنیم: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنوز جانشین زاکانی مشخص نشده است.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دستور کار امروز شورا اظهار کرد: اولین دستور جلسه شورا طبق روال همیشگی گزارشی از آخرین پیشرفت‌هایی است که در موضوع حمل و نقل عمومی صورت گرفته و این گزارش توسط محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به اعضای شورا ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در موضوع سرقفلی‌های میادین میوه و تره‌بار اصلاحیه داریم و در ادامه نیز گزارش‌های حسابرسی از ۶ سازمان شهرداری مطرح خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دیروز شاهد ورود هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل پایتخت بودم، در حوزه حمل و نقل قرار است چه حرکتی را شاهد باشیم تصریح کرد: دیروز تاکسی‌های برقی تحویل شد و برخی‌ها فکر می‌کردند که این موضوع شوخی است و عملی نخواهد شد، اما شهرداری، شورا، وزارت صمت، وزارت کشور و دولت به صورت جدی پیگیر بودند و این اتفاق رخ داد.

چمران افزود: وزیر صمت به برقی‌سازی تاکید خاصی دارد و این موضوع تاثیرات مثبتی روی سوخت و آب و هوای کشور می‌گذارد. اینها یک نمونه بود که شروع شد و تداوم می‌یابد. با قراردادهایی که بسته شده میزان تولید و میزان قرارداد بیش از اینهاست و ان‌شاءالله دنبال شود.

وی در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز برای سیستم حمل و نقل برقی گفت: باید اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها وارد شوند و زیرساخت‌ها نیز همرمان با آنها آماده شود. اینها باید با هم جلو بروند. تعداد هم آنچنان نیست که تامین زیرساخت‌هایش سخت باشد. همزمان با مپنا هم قرارداد داریم و کارها جلو می‌رود و همین که این خودروها و اتوبوس‌ها وارد شود زیرساخت‌های آنها هم آماده می‌شود تا همزمان با هم جلو برود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بحث شماره‌گذاری تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی گفت: این موضوع در حال حل شدن است و انشاءالله در این زمینه‌ مشکلی نیست.

چمران در خصوص جانشینی زاکانی در شهرداری تهران برای ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: زاکانی هنوز جانشینی ممعرفی نکرده است هر وقت معرفی کرد اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران گفت: یک سری از مسائل مطرح بود که مسائل دوستان هم بود ما خواستیم که این سؤالات مطرح شود. ایرداتی هم که در جامعه پخش شده و گفته می‌شود که پاسخ‌هایش را دوستان شنیدند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که هفته گذشته سوده نجفی عضو؛ هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ارتباط با انعقاد قراردادی توسط یکی از مؤسسات زیرمجموعه شهرداری تهران به شهردار تذکر داد آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: آن قرارداد اصلا منعقد نشده است. اگر هم بسته شود باید به صحن شورا بیاید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true