×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
کنعانی: نیروهای مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند + واکنش به خبر وجود کالاهای اسرائیلی در بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدارسخنگوی وزارت امور خارجه گفت:‌ فهرست کالاهای تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی که احتمال دارد وارد ایران شود به دستگاه‌های ذیربط اجرایی از جمله وزارت صمت داده شده که این وزارتخانه در چارچوب ماموریت محوله کارش را انجام می‌دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی طی سخنانی با تشریح اوضاع جاری در غزه، گفت: به روح بیش از پنج هزار شهید کودک فلسطینی ادای احترام می‌کنیم و برای چند ده هزار مجروح فلسطینی آرزوی بهبودی داریم. این روزها، روزهای تلخی برای کودکان مظلوم فلسطین است. قلب ما رنجور و داغدار وضعیت اسفناکی است که کودکان مظلوم فلسطینی این روزها تجربه می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره فهرست کالاهای شرکت‌های صهیونیستی ابراز داشت: ورود کالاهای تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی یا شرکت‌هایی که به نحوی از انحاء دارای سهام وابسته به شرکت‌های صهیونیستی هستند براساس قوانین ایران ممنوع است و قطعا ملت بزرگ ایران با درکی که از ماهیت ظالمانه و تجاوزکارانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی دارند، تمایلی به استفاده از کالاهای تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی ندارند و چنانچه علمی به این موضوع داشته باشند، حتما اجتناب می‌کنند. در چارچوب این احتمال که برخی شرکت‌ها با روش‌های غیراصولی کالاهای دارای سهام این شرکت‌ها را وارد بازارهای ایران کنند، براساس قانون دستگاه دیپلماسی با همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط کشور موظف به بررسی این گونه کالاها و شرکت‌هاست.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی بررسی‌های خود را در طول سال‌های متمادی انجام داده و این بررسی‌ها به صورت منظم صورت گرفته است. فهرست کالاهای تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی که احتمال دارد وارد ایران شود به دستگاه‌های ذیربط اجرایی از جمله وزارت صمت داده شده که این وزارتخانه در چارچوب ماموریت محوله کارش را انجام می‌دهد.

کنعانی درواکنش اظهارات نتانیاهو درباره توقیف کشتی اسرائیلی در یمن و نسبت دادن آن به ایران نیز تصریح کرد: این اتهام زنی‌ها باطل و ناشی از شرایط بغرنجی است که این رژیم با آن دست به گریبان است.همانطور که بارها گفته‌ایم نیروهای مقاومت در منطقه، تحت امر ایران نیستند که از ایران دستور بگیرند، آنها نماینده کشورها و ملت‌های خود هستند و بر اساس منافع ملت‌ها وک شورهای خود به صورت خودجوش اقدام و عمل می‌کنند. این گونه اظهارات در چارچوب فرافکنی و برای فرار از شرایط بغرنجی است که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است. این رژیم نمی‌تواند بپذیرد که شکست راهبردی را از یک گروه فلسطینی متحمل شده و به انحاء مختلف در تلاش است با اتهام زنی به دیگران و ایران توجیهی برای شکست فاحش خود پیدا کند. این اتهام زنی‌ها باطل است و فایده‌ای برای این رژیم شکست خورده متصور نیست.

وی ادامه داد: بر عکس آمریکا که به هم پیمانان خود امر و نهی می‌کند، ایران نیروهای تحت امر و یا تحت وکالت خود ندارد و گروه‌های مقاومت در منطقه، نماینده ملتهای خود هستند و آنها بر اساس منافع خود عمل می‌کنند و اقدامات آنها بخشی از واکنش‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی است که تحت حمایت آمریکا در حال نسل‌کشی و انجام جنایت جنگی در غزه است.
وی ادامه داد: ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه جانبه سیاسی و نظامی و تداوم سیاست‌های جانبدارانه دولتمردان آمریکا از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی است و در استمرار حملات هوایی و بی وقفه و قتل عام گسترده این رژیم است که در سایه حمایت آمریکا علیه مردم مظلوم غزه مرتکب شده است. پشتیبانی همه جانبه و نامحدود دولت آمریکا از جنایات جنگی این رژیم با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه شده است. اقدام دولت آمریکا در مخالفت سرسختانه با هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت که متضمن و مشتمل بر درخواست برای برقراری آتش بس فوری و قطعی است. اینها از جمله اقداماتی است که شرایط غزه و وضعیت انسانی در نوار غزه را بغرنج، پیچیده و اسفناک و دردناک کرده است. اینها باعث واکنش نیروهای مقاومت در منطقه می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند که در صورت عدم پایان دادن به جنایات جنگی و حملات علیه فلسطینی‌ها در غزه گروه‌‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود. بارها این هشدار را به آمریکا دادند. موج گسترده جهانی مخالفت با تداوم جنگ علیه غزه و حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی این است که ملت‌های دنیا از آنچه در غزه در حال صورت است عصبانی هستند.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید درک کنند که تنها با توقف فوری کشتار مردم و رفع محاصره کامل از غزه و اجازه دادن جهت ارسال کمک های انسانی فوری و همچنین پایان دادن به کوچاندن ملت مظلوم فلسطین از غزه است که واکنش گروه‌های مقاومت و ملت‌ها پایان خواهد یافت. در صورت استمرار این جنایات گروه‌‌های مقاومت و ملت‌ها دست بسته نخواهند بود و واکنش جدی به آن نشان خواهند داد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true