×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ششمین روز جنگ اسرائیل و حماس/ تداوم بمباران وحشتناک غزه و افزایش شمار قربانیان

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار جو بایدن عصر چهارشنبه در نشستی در واشنگتن با حضور رهبران جامعه یهودی اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای استقرار کشتی‌ها و هواپیما‌های نظامی ایالات متحده در نزدیکی اسرائیل، یک پیام قوی به ایران است که از حماس و حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

او گفت: «ما برای ایرانی‌ها این موضوع را کاملا روشن کردیم که مراقب باشید.»

افزایش شمار قربانیان جنگ در نوار غزه

رسانه‌های فلسطینی به نقل از وزارت بهداشت غزه، آخرین آمار کشته‌ها در نوار غزه را ۱۲۰۰ نفر و شمار زخمی‌ها را ۵۶۰۰ نفر اعلام کردند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه، حدود ۳۴۰ هزار نفر از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه نیز به دلیل جنگ آواره شدند و حدود ۶۵ درصد از آن‌ها به دنبال مکانی امن در پناهگاه‌ها یا مدارس هستند.

سفر بلینکن به اسرائیل و اردن برای تضمین آزادی اسیران حماس

بنا بر گزارش رویترز، آنتونی بلینکن در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود، به اسرائیل و سپس اردن سفر خواهد کرد تا علاوه بر تاکید بر حمایت همیشگی واشنگتن از تل‌آویو، درباره تضمین آزادی اسیران حماس از جمله شهروندان آمریکا همچنین جلوگیری از شروع یک جنگ گسترده‌تر گفتگو کند.

آقای بلینکن روز پنج‌شنبه وارد اسرائیل می‌شود و همزمان با این سفر، ارتش اسرائیل نیز از آغاز «حمله‌ای گسترده» به اهداف متعلق به حماس در غزه خبر داد. جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

اسرائیل تانک‌ها و خودرو‌های زرهی خود را نیز در نزدیکی غزه مستقر کرده است تا احتمالا برای حمله زمینی به این منطقه ساحلی تحت کنترل حماس آماده شود.

منبع: یورونیوز

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true