×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار نارنجی؛ بارش باران در برخی استان‌ها

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد در شمال ایران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا افزود: امروز (۱۸ شهریورماه) در استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط استان‌های گیلان و مازندران، ارتفاعات شرقی تهران، یکشنبه و دوشنبه (۱۹ و ۲۰ شهریورماه) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط گلستان، خراسان، شمالی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران و قزوین بارندگی در برخی نقاط رعدوبرق وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی سه شنبه (۲۱شهربورماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، برخی نقاط گیلان و چهارشنبه (۲۲ شهریورماه) در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این وضعیت جوی حاکم خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: شدت بارش شنبه در شمال اردبیل و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و یکشنبه در گیلان مازندران، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز‌های یکشنبه و دوشنبه دما در شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. یکشنبه در جنوب غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران و دوشنبه تا چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان یکشنبه خلیج فارس و روز‌های یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ شهریور ماه) صاف، گاهی وزش باد شدید، با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۰ شهریور ماه) صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

همچنین امروز با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برای شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل هشدار نارنجی صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط کنند.

همچنین روز یکشنبه با تقویت مجدد جریان‌های شمالی در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و مناطقی از خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true