×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
میانگین قیمت مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان شد

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار در آذر ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ترتیب به ۵۰۴۴۷۶ و ۴۸۴۵۴۳ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ۱ با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

براساس گزارش جدید مرکز آمار از وضعیت بازار مسکن در تهران؛ در این ماه منطقه ۱ با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

شاخص قیمت (فروردین ۱۴۰۰=۱۰۰)

در آذر ماه ۱۴۰۱ شاخص قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۷۴.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل (۱۶۷.۴)، ۴.۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم ماهانه

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آذر ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵.۰ درصد)، ۰.۹ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آذر ماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵۲.۱ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۵۰.۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۷.۱ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۵.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­‌های مسکونی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران

در آذر ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی [۱]و حسابی [۲]قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ترتیب به ۵۰۴۴۷۶ و ۴۸۴۵۴۳ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ۱ با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده ­اند.

[۱]میانگین وزنی: در سطح منطقه برابر مجموع ارزش املاک فروش رفته به مجموع مساحت املاک فروش رفته می‌باشد و در سطح کل شهر تهران از وزن منطقه ­ای (جهت از بین بردن اثر حجم معاملات) به عنوان وزن استفاده شده است.

[۲]میانگین حسابی: در سطح منطقه میانگین حسابی یک متر مربع زیر بنای آپارتمان­‌های مسکونی محاسبه و در سطح کل شهر تهران از وزن منطقه ­ای (جهت از بین بردن اثر حجم معاملات) استفاده شده است.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true