×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ادعای فرمانده سنتکام: پهپادهای ایران تهدیدی علیه امنیت منطقه به‌شمار می‌رود / رئیس موساد: ایران در صدد گسترش برنامه خود برای ارائه تسلیحات پیشرفته به روسیه است

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار«مایکل کوریلا» فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا، با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها، ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه خواند.


به گزارش صلح پایدار، وی در ادامه یاوه‌سرایی‌های خود، ایران را به تأمین مالی و پشتیبانی از تروریسم و نقض و به‌چالش کشیدن قوانین بین‌المللی متهم کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران همچنان به ارسال و استقرار تسلیحات برای گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی خود در منطقه ادامه می‌دهد و پهپادهای آن تهدیدی علیه امنیت منطقه به‌شمار می‌رود؛ این کشور همچنین به اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده در راستای تضعیف امنیت و تهدید آبراه‌های منطقه ادامه می‌دهد.

وی پیش از این نیز، با ادعای این‌که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به قدرت هسته‌ای بدل شود، گفت که نگرانی‌ها در مورد ایران، فراتر از توانمندی هسته‌ای این کشور است.

کوریلا افزود که واشنگتن، نگران برنامه موشکی بالستیک ایران و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای این کشور است.

وی در ادامه مواضع بی‌اساس خود گفت که مقابله با «تهدیدهای ایران»، مستلزم تلاش مجدانه واشنگتن و شرکای آن در سطح منطقه است.

کوریلا درباره امنیت دریایی در خاورمیانه با بیان اینکه این موضوع برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: «آبراه‌هایی مانند کانال سوئز، باب‌المندب و تنگه هرمز از مسیرهای اصلی ترانزیتی انرژی و تجارت جهانی قلمداد می‌شوند».

وی افزود که مناسبات آمریکا در منطقه، فراتر از ابعاد نظامی است و خاطرنشان کرد که «آمریکا و عربستان سعودی، پیشینه تبادل فنی و آموزشی دارند که به نفع هر دو کشور بوده و روابط امنیتی بلند مدت فیمابین، از اهمیت بسزایی برخوردار است».

رئیس موساد: ایران در صدد گسترش برنامه خود برای ارائه تسلیحات پیشرفته به روسیه است

«دیوید بارنئا» رئیس موساد هم با تکرار برخی فضاسازی‌ها درباره ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از تلاش تهران برای گسترش ارائه این تسلیحات به مسکو است.

وی مدعی شد که بر اساس اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، ایران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای «توسعه و گسترش» محموله‌های تسلیحات پیشرفته ارسالی خود به روسیه برای جنگ در اوکراین است.

به نوشته پایگاه «آکسیوس»، این نخستین اظهارنظر علنی یک مقام صهیونیست درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین است.

در ادامه به نقل از رئیس موساد آمده است که اسرائیل به هم‌پیمانان خود اطلاعاتی درباره «تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه» ارائه کرده است.

چند روز پیش نیز روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابعی در ناتو نوشته بود که رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر کمک‌های اطلاعاتی خود به اوکراین را از طریق این سازمان افزایش داده و از جمله این کمک‌ها، داده‌هایی درباره پهپادهای ایرانی است که ادعا می‌شود در جریان حمله روسیه به اهداف غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌شود.

در ادامه آمده است که اسرائیل اطلاعاتی همراه با جزئیات را درباره پهپادهای ایرانی به ویژه شاهد- ۱۳۶ توسط نماینده این رژیم در اتحادیه اروپا و ناتو به معاون دبیرکل این سازمان ارائه کرده است.

هاآرتص همچنین نوشت که سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای نظامی اسرائیل، طی سال‌های گذشته پایگاهی از داده‌ها درباره پهپادهای ساخت ایران ایجاد کرده‌اند و در صورت دستیابی بروکسل به این داده‌ها، اوکراین، کشورهای ناتو و برخی کشورهای دیگر مانند امارات، عربستان، ژاپن و استرالیا از آن سود خواهند برد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true