×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
از دوره گرد‌ها ماهی نخرید

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: با فروشنده ماهی که با خودروی خود اقدام به عرضه ماهی غیر مجاز کرده بود در بیرجند برخورد گردید.


به گزارش صلح پایدار، حسن علیزاده، امروز یکشنبه ۲۰ آذر به رسانه‌های گروهی گفت: پیرو گزارش تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر عرضه و فروش ماهی توسط فروشنده سیار و غیر مجاز که با خودروی سردخانه خود در یکی از میادین شهر بیرجند اقدام به فروش ماهی کرده بود اکیپ نظارت شبکه دامپزشکی به محل اعزام و ضمن بررسی موضوع مشخص شد خودروی مذکور فاقد گواهی حمل دامپزشکی به مقصد بیرجند بوده که هنگام عبور از شهرستان اقدام به عرضه و فروش ماهی نموده که ضمن جلوگیری از عرضه غیر مجاز ماهی اقدامات لازم برای برخورد با فروشنده ماهی غیرمجاز نیز صورت پذیرفت.

وی افزود: عرضه و فروش ماهی(تازه و منجمد) صرفا در مراکز عرضه مجاز و مورد تایید شبکه دامپزشکی که محموله‌های خود را با اخذ گواهی حمل دامپزشکی از استان مبدا به شهرستان حمل کرده‌اند امکان پذیر بوده و با تمامی افرادی که به صورت غیر مجاز و سیار اقدام به عرضه و فروش ماهی در سطح شهر می‌کنند برخورد خواهد شد.

علیزاده از همشهریان درخواست کرد از خرید ماهی از خودروهای سیار و مراکز عرضه غیر مجاز خودداری نموده و صرفا از مراکز عرضه مورد تایید دامپزشکی اقدام به خرید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه در اسرع وقت جهت پیگیری موضوع با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.
وی در مورد خرید عسل تقلبی از فروشندگان دوره گرد و سیار نیز هشدار داد و گفت: عسل طبیعی دارای ارزش غذایی بالا با خواص فراوان است که همین امر باعث محبوبیت آن بین مصرف کنندگان گردیده و از آن سو افراد سودجو را نیز به فکر تولید عسل تقلبی و بی کیفیت انداخته که مصرف آن باعث ایجاد مخاطرات فراوانی برای سلامتی افراد می‌شود.

علیزاده ادامه داد: با توجه به اینکه در زمینه تولید عسل امکان بروز تخلفات فراوانی وجود دارد، افزود: معمولا قیمت پایین عسل این فروشندگان غیرمجاز و عرضه غیر بهداشتی و فاقد هویت احتمال تقلبی و بی کیفیت بودن عسل را افزایش میدهد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در اکثر موارد تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی کار آسانی نخواهد بود به همشهریان توصیه می‌شود عسل را از فروشگاه‌ها و مراکز مجاز و معتبر خریداری و از خرید عسل فاقد هویت و از افراد ناشناس جدا خوداری کنند.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true