×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
هواشناسی ۲۸ آبان ۱۴۰۱/ باران و افزایش آلودگی هوای در برخی استان‌ها

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید دربرخی استان‌ها همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شش شهر صنعتی خبر داد.


به گزارش صلح پایدار، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۸ آبان) در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب همچنین در ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۹ آبان) با گذر موج تراز میانی جو از جنوب کشور در شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان، جنوب یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: دوشنبه (۳۰ آبان) بارش پراکنده گاهی وزش باد و گردوخاک در این مناطق ادامه خواهد داشت و سه‌شنبه (اول آذر) و چهارشنبه (۲ آذر) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز تا اواخر هفته با استقرار جوی آرام و پایدار در نیمه‌شمالی کشور در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان به‌تدریج افزایش غلظت آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

به گفته ضیاییان طی دو روز آینده خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ آبان) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ سانتیگراد و روز دوشنبه (۳۰ آبان) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ آبان) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای ۲- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

هشدار زرد برای گروه‌های حساس در ۶ شهر

سازمان هواشناسی نیز از سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی یک هفته آینده در ۶ شهر صنعتی و پرجمعیت خبر داد و برای گروه‌های حساس هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و در سایر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.

یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب کشور در شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان، جنوب یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. روز دوشنبه بارش پراکنده گاهی وزش باد و گردوخاک در مناطق یادشده ادامه خواهد داشت. سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی شده است.

از امروز تا آخر هفته با استقرار جو آرام و پایدار در نیمه شمالی کشور در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان به‌تدریج افزایش غلظت آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد هستیم. طی ۲ روز آینده خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۹

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی

منطقه اثر: اراک، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرج و تهران.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true