×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پلیس : در جریان اعتراضات اخیر دها نفر کشته و زخمی شده‌اند / توضیح درباره لحظه تیر خوردن غزاله چلاوی

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار رئیس پلیس آگاهی استان مازندران گفت: در این فیلم ادعا شده که فرد مورد اصابت آن گلوله مرحومه چلاوی بوده است در صورتی که بررسی‌های ما نشان می‌دهد ویدئو پخش شده تقطیع شده است.


به گزارش صلح پایدار، «روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی در دوپلان منتشر شد که در پلان نخست فردی مسلح از بالای چند پله وبلندی تیری شلیک می‌کند. با آنکه نوع سلاح و جنگی و غیر جنگی بودن آن مشخص نیست، اما در همین اثنا و در پلان دوم تلفن همراه شخصی که در حال فیلم گرفتن از تجمع مردم آمل است به زمین می‌افتد و اطرافیان در حالی که دوربین گوشی هنوز روشن مانده و ضبط انجام می‌دهد می‌گویند که وی (مالک گوشی) گلوله خورده و به زمین افتاده است.

خبرگزاری فارس نوشته است: جریان ضدانقلاب با مرتبط دانستن این دو فریم به یکدیگر مدعی شده‌اند که فرد متوفی (مرحومه چلاوی) بر اثر اصابت شلیک از اسلحه فرد فریم نخست کشته شده است.

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این خصوص گفت: در این فیلم ادعا شده که فرد مورد اصابت آن گلوله مرحومه چلاوی بوده است در صورتی که بررسی‌های ما نشان می‌دهد ویدئو پخش شده تقطیع شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در فیلم مشخص است زاویه تیراندازی از بالا و ارتفاع به سمت پایین بوده در حالی که رد گلوله بر پیکر مرحوم چلاوی نشان می‌دهد که گلوله از جلو به عقب، از راست به چپ و از پایین به بالا به وی شلیک شده است که این سه زاویه نشان می‌دهد هیچکدام از گلوله‌ها از بالا شلیک نشده بلکه فردی از بین جمعیت (هم تراز با خانم چلاوی) به وی شلیک کرده است.

نکته دیگری که سرهنگ قیصری بدان اشاره می‌کند آن است که موارد متعددی از اصابت تیر به ماموران امنیتی از بین جمعیت معترضان (مانند آنچه برای مرحوم چلاوی رخ داده) در تجمعات مشابه به وقوع پیوسته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ معلوم نیست فردی که به وی تیراندازی کرده دستگیر شده است یا خیر. با توجه به سرعت عمل پلیس در شناسایی و دستگیر لیدرهای ناآرامی‌های اخیر و پخش سریع اعترافات آنها در تلویزیون(که بسیاری معتقدند قانونی نیست)، انتظار می‌رود که پلیس نیز در دستگیری کسانی که به مردم شلیک کرده و می‌کنند را هم شناسایی، دستگیر کنند و در صورت اجازه قانون، فیلم اظهارات آنها را نیز منتشر کنند.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true