×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
چراغ بورس سبز شد

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار بازار سرمایه هفته جاری را صعودی آغاز کرد و همه شاخص‌های این بازار سبزرنگ شدند.


به گزارش صلح پایدار، شاخص کل بورس امروز با ۷۶۷۱ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با رشدی ۲۰۷۷ واحدی به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۲۷ واحد رسید. در این بازار ۴۳۷ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاحص کل فرابورس با صعودی ۶۹ واحدی در رقم ۱۹ هزار و ۳۹۰ واحد ایستاد. در این بازار ۲۳۶ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال انجام شد.

به نوشته ایسنا؛ پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

رشد شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟

به باور کارشناسان معاملات بورس امروز تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد بود. به گونه‌ای که تشدید ابهامات برجامی باعث رشد قیمت دلار شد و به نظر می‌رسد بورس نیز از این تحولات اثر پذیرفته است. بسیاری از اهالی بازار نیز اعتقاد دارند رشد قیمت ارز باعث شد تا اندکی از نگرانی سهامداران نسبت به مداخله دولت در بازار ارز کاهش پیدا کند.

به نوشته تجارت‌نیوز؛ هرچند انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون برجام باعث ایجاد ابهامات جدیدی در زمینه مذاکرات شده است. اما به طور کلی می‌توان گفت که این وضعیت باعث بروز نوسانات پردامنه ای در بازار ارز و متعاقبا بورس تهران شده است. حالا متخصصان بورسی بر این باورند که هرگاه تکلیف برجام و پاسخ ایالات متحده به تهران مشخص نشود باید منتظر این نوسانات در بازار سهام بود.

از طرفی هم با نگاهی به گزارش تورم مرداد ۱۴۰۱ و رشد بیش از یک درصدی در مقایسه با ماه پیش از آن، می‌توان گفت که انتظارات تورمی نیز افزایش یافته است. بورس نیز همواره تحت تاثیر این انتظارات بوده و قطعا بر روند بازار تاثیرگذار است. هرچند دولت وعده داده که بتواند تورم را در سال جاری کنترل کند اما هنوز نشانه‌ای از این امر مشاهده نشده است. از همین رو انتظار می‌روند رشد شاخص کل بورس در صورت تداوم شرایط کنونی در بازار ارز فعلا ادامه داشته باشد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true