×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
واکنش ایران به اظهارات جنجالی سفیر انگلیس در شیراز

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار سخنگوی وزارت خارجه خطاب به سفیر انگلیس گفت: توصیه می‌کنیم چنانچه از تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران بی اطلاع است، با مطالعه تاریخ، از ادعا‌های بی اساس خودداری کند.
ناصر کنعانی در خصوص برخی اظهارات اخیر سفیر انگلیس در تهران در زمینه نگاه مردم انگلیس به ملت ایران اظهار کرد: به سفیر انگلیس توصیه می‌کنیم چنانچه از تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران بی اطلاع است، با مطالعه تاریخ، از ادعا‌های بی اساس و بی مبنا خودداری کند و توان خود را مصروف جبران سیاست‌های اشتباه دولت بریتانیا و اقدامات غیر قابل قبول آن در قبال ملت ایران در برهه‌های مختلف نماید و بر پیشبرد روابط دو کشور بر اساس اصول احترام و منافع متقابل تمرکز داشته باشد.
چندی پیش «شرکلیف» با حضور در جلسه اتاق بازرگانی استان فارس، شرکت کرد تا پیرامون برخی مبادلات تجاری، موانع و راهکارهای آن بحث کند.
جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی استان فارس در این جلسه، انتقادهای صریحی را نسبت به اقدامات منفی انگلیس در زمینه روابط تجاری، سیاسی و … با ایران مطرح کردند.
در بخشی از این جلسه یکی از حاضران در جلسه با اشاره به اقدامات خصمانه انگلیس علیه ملت ایران، رفتار این دولت را عامل بی اعتمادی و نگاه منفی مردم ایران عنوان می کند. وی تبعیت محض انگلیس از آمریکا و همچنین پیشی گرفتن این کشور از آمریکا در تحریم ایران را نشانه رفتار متناقض این کشور خواند.
شرکلیف، سفیر انگلیس در این نشست اظهار کرد: به نظر جمع حاضر مبنی بر نگاه منفی مردم ایران به انگلیس احترام می گذارد اما، معتقد است که همین نگاه از سمت مردم انگلیس نسبت به ایرانی ها در جریان است. شما گفتید ۹۰ درصد موانع میان دو طرف از سمت انگلیس و ۱۰ درصد از سمت ایران است؛ من به نظر شما احترام می گذارم ولی باید بگویم که بر اساس نظرم کاملا برعکس نظر شماست!»

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true