×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
عکس/ دورویی کیهان در واکنش به رکورد تاریخی قیمت دلار!

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدارروزنامه کیهان افزایش بی‌سابقه قیمت دلار در ایران را به مافیا و آمریکا نسبت داده است. روزنامه کیهان که در دوران روحانی، افزایش قیمت دلار را حاصل برجام و تلگرام می‌دانست، حالا که نه برجامی است و تلگرام هم که فیلتر شده و دولت انقلابی تازه نفس روی کار آمده و قیمت دلار نیز با عبور از ۳۳ هزارتومان به یک یک رکورد تاریخی رسیده، این افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها را به شایعه‌سازان و مافیای دلالی و رسانه‌ای نسبت داده است.

روزنامه کیهان در باره نوسانات اخیر بازار ارز نوشت: از متغیر‌های اقتصادی موثر در قیمت‌گذاری که بگذریم، می‌توان شبکه‌های فاسدی را ردگیری کرد که با انواع ترفندها، در موقعیت «ضد تنظیم بازار» ایفای نقش می‌کنند. قیمت‌گذاری مصنوعی معطوف به شایعه‌سازی و گران کردن و ایجاد تورم انتظاری، قطعا ضدتنظیم و آرامش و ثبات بازار است و هیچ کشور غربی یا شرقی، این مجال را به سودجویان یا دشمنان خود نمی‌دهد که بازی با قیمت‌ها یا قاچاق و احتکارِ کم‌هزینه را ابزار خود کنند. مثلا باید بررسی کرد که قیمت بی‌ضابطه ارز کجا و با چه مکانیسمی دستکاری می‌شود؛ در فرآیند اقتصادی شفاف بازار، یا توسط مافیای دلالی و رسانه‌ای؟  فقط به‌عنوان یک نمونه، به خاطر بیاوریم که نیرو‌های امنیتی و دادستانی ترکیه مهرماه ۱۳۹۷، طی یک عملیات مشترک در ۴۰ شهر، شبکه ۴۱۷ نفره قاچاق و انتقال دلار از ایران به ترکیه و سپس آمریکا را به دام انداختند. برخی ایرانیان یهودی‌تبار مقیم آمریکا، با این شبکه در ارتباط بودند.

کیهان هیچ اشاره‌ای به این نکته نکرده که چگونه چند دلال و یهودی‌تبار مقیم آمریکا می‌توانند اقتصاد کشور را چنین بحرانی کنند. مگر دولت انقلابی مورد حمایت آنها نگفته بود که اقتصاد مملکت را به بیگانگان و مذاکرات گره نخواهد زد؟ حال چه شده که با انتشار اخبار نگرانکننده درباره برجام و مذاکرات وین، بازار ارز چنین دچار نوسان و افزایش قیمت شده است.

نکته جالب اینکه مسئولان دولت رئیسی اخیرا اعلام کرده‌اند که بی‌سابقه‌ترین ذخایر ارزی را بانک مرکزی دارند اما معلوم نیست که با این همه ذخایر ارزی چرا دلار با افزایش شدید قیمت به یک رکورد تاریخی رسیده است؟

تصویر زیر، واکنش و تحلیل روزنامه کیهان از بازار ارز در فروردین سال ۹۷ را نشان می‌دهد.

عکس| دو رویی کیهان در واکنش به رکورد تاریخی قیمت دلار!

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true