×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دستور تهیه «لازانیا تک نفره» جذاب برای مهمانی ها

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار پارسی دی/ لازانیا تک نفره یکی از روش های تهیه لازانیا می باشد که نحوه سرو آن بسیار راحت است و شما قرار است به تعداد افرادی که مهمان دارید این لازانیا ساده را تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه از مواد گوشتی یا مرغی و یا حتی به صورت گیاهی این لازانیا را تهیه کنید. اما برای پخت این لازانیا باید از کاسه های مخصوص فر استفاده کنید که کاسه رمکین برای تهیه این غذا بسیار مناسب است. شما می توانید در انتهای پست نحوه قرار دادن برگه لازانیا را در کاسه را مشاهده کنید. شما حتی می توانید این غذا را به لیست فینگرفود خود نیز اضافه کنید و برای بچه ها که عاشق لازانیا می باشد ایده بسیار خوبی می باشد.

دستور تهیه «لازانیا تک نفره» جذاب برای مهمانی ها

مواد لازم برای تهیه لازانیای تک نفره
پیاز ۱ عدد
گوشت ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ۱عدد
نخود فرنگی ۱/۴ پیمانه
ذرت ۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
سیر ۱ حبه
لازانیا ۱ بسته
سس خردل ۱ ق غذا خوری
شیر ۱ پیمانه
آرد ۱ ق غذا خوری
کره ۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا تک نفره مناسب برای مهمانی
مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت
ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک شود و بعد سیر له شده را اضافه کنید، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها را اضافه کنید و با پیاز به خوبی سرخ کنید تا گوشت تغییر رنگ دهد و در ادامه فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد لازانیا
در ادامه باید ذرت و نخودفرنگی را اضافه کنید همه مواد را تفت دهید تا سبزیجات نرم شود. رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود، می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید. تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل
کره را داخل تابه ریخته و به همراه آرد سفید خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر به دمای محیط رسیده را به تدریج اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله آرد باز شود در انتها کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد از به غلظت رسیدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت لازانیای تک نفره
برگه های لازانیا را با کمی آب جوش بگذارید تا نرم شود و بعد آبکش کنید. کاسه های تک نفره را با کمی روغن چرب کنید و کف آن کمی سس خردل بریزید و یک برگه لازانیا را همانند فیلم داخل کاسه قرار دهید و کمی سس بشامل و مواد گوشتی و پنیر پیتزا بریزید و روی لازانیا را با پنیر و سس سفید کاور کنید و بعد کاسه ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۶ دقیقه با دمای ۱۶۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لازانیا تک نفره ویژه مهمانی
می توانید سس بشامل را حذف کنید.
می توانید از ورقه لازانیا پیش پخت استفاده کنید که نیازی به پختن ندارد و با کمی آب جوش نرم می شود.
می توانید به دلخواه از قارچ و یا سبزیجات دلخواه استفاده کنید.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true