×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
طبخ پیتزا عسلی برای صبحانه

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار پیتزا عسلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که معمولا برای صبحانه سرو می شود.

طبخ پیتزا عسلی برای صبحانه

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر پیتزا۲ عدد
شیر۱ لیوان
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
شیر عسلی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاقش غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
طرز تهیه پیتزا عسلی
مرحله اول
برای تهیه پیتزا عسلی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه شیر عسلی را به همراه زعفران و پودر هل اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم
توجه داشته باشید که در صورتی که شیر عسلی در دسترس نداشته باشیم، می توانیم به جای آن از شکر استفاده کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی مواد را هم می زنیم تا به غلظت برسند.

مرحله سوم
پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به صورت مرتب مخلوط می کنیم تا بافتشان کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله چهارم
در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در همین حین ظرف های پیتزا را با کمی روغن چرب می کنیم و پس از قرار دادن خمیرها، مواد را روی خمیرهای پیتزا می ریزیم.

مرحله پنجم
حالا با پشت قاشق مواد را به صورت یکدست روی نان های پیتزا پخش می کنیم. در ادامه روی مواد را به صورت یکدست با پنیر پیتزا می پوشانیم و برای تزیین پیتزاها می توانیم مقداری کنجد یا سیاه دانه روی پنیر بریزیم.

مرحله ششم
در این مرحله ظرف های پیتزا را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود. پس از اینکه پنیر ذوب شد، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیتزاها رنگ بگیرد، سپس برش زده و سرو می کنیم.
منبع: چی شی

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true