×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
شمار جان باختگان  معدن آزادشهر  به 22 نفر رسید/امدادگران به محبوس‌شدگان نزدیک شده‌اند/ ترخیص 20 نفر از بیمارستان

پایگاه خبری امید صلح -تاکنون پیکر 22 معدنچی جان باخته از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده است.
   به گزارش پایگاه خبری امید صلح،‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به خروج جسد یک معدنچی جان باخته دیگر از تونل معدن، اظهار کرد: تاکنون پیکر 22 معدنچی جان باخته از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده است.

‌به گزارش ایسنا، رضا مروتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فرآیند امداد و نجات بدون وقفه ادامه داد، تصریح کرد: انفجاری که در معدن رخ داده، موجب ریزش بخش‌هایی از جداره‌های پیرامونی معدن شده است.
وی افزود: در حال حاضر تلاش نیروی امدادی برای آواربرداری و دسترسی به بخشی از معدن که مسدود شده در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: تا به این لحظه بر اساس آمار شیفت ها و کسانی که در معدن مشغول به کار بودند، حدود 35 نفر در داخل معدن محبوس شده بودند که از این تعداد 22 جانباخته از معدن خارج شده است.

مروتی با اشاره به اینکه به دلیل بالارفتن غلظت منوکسید کربن و انفجاری که رخ داده، شرایط کار سخت است، گفت: با همکاری نیروهای هلال احمر، اورژانس و متخصصان معدن و به کارگیری تجهیزات لازم در حال اجرای عملیات امدادرسانی هستیم. امیدواریم امروز این کار به سرانجام برسد و از حال معدنچیان عزیزمان با خبر شویم.

سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار کشته‌شدگان و وضعیت کارگران معدن یورت آزادشهر را اعلام کرد.
کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تاکنون تعداد اجساد 22 کارگر معدن یورت آزاد شهر گلستان پیدا شده‌است. همچنین از 70 معدنچی منتقل شده به بیمارستان، 20 نفر مرخص شده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر امدادگران تقریبا به کارگران زیرآوار مانده و محبوس شده نزدیک شده‌اند.

طبق آخرین اخبار، 13 معدنچی همچنان محبوس هستند و تلاش امدادگران برای نجات این کارگران همچنان ادامه دارد.

 شب گذشته علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جان باختن ۳۵ معدنکار در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان هم در گفت و گو با تسنیم ، در رابطه آخرین اخبار مصدومان معدن ذغال سنگ آزادشهر، اظهارداشت: این حادثه تاکنون ۶٩ مصدوم داشته و  لحظات گذشته ٢١ جنازه از معدن خارج شده است.

رمضان بهرامی با اشاره به این که گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد 21 جنازه پیدا شده در معدن ذغال‌سنگ آزاد شهر مطرح است گفت: هنوز وزیر کار و صنعت در محل حادثه حاضر نشده‌اند.

وی افزود: برخی معتقدند تعدادی از این جنازه ها مربوط به معدن‌کارانی است که برای کمک به مصدومان وارد معدن شده بودند و این آمار مجزا از 32 معدن‌کار محبوس شده در معدن است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان با اشاره به این که هم اکنون 600 متر از معدن پاکسازی شده و در حال حفر معدن تا 1500 متر هستند گفت: هنوز وزیر صنعت و وزیر کار در محل حادثه حاضر نشده‌اند. البته براساس اخبار گفته می‌شود که آنها تا نیم ساعت دیگر به محل حادثه می‌رسند.

گفتنی است پیش از ظهر چهارشنبه انفجار در عمق 1200 متری معدن زغال سنگ زمستان یورت در آزادشهر استان گلستان موجب حبس تعدادی از معدنکاران شد. دلیل انفجار خاموش شدن یکی از لوکوموتیوها و تلاش برای روشن کردن آن با شیوه باطری به باطری بوده است. اما به دلیل انباشت گاز متان، جرقه باعث انفجار شده و تعدادی از معدنکاران را حبس می کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true