×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
کارکردن در عرصه فرهنگ وهنر،گام نهادن در میدان مین گذاری شده

پایگاه خبری امید صلح – شکوفایی فرهنگ و هنر در گروی ادامه یافتن دولت تدبیر و امید است و کارکردن در عرصه فرهنگ وهنر ،همانند گام نهادن در میدان مین گذاری شده است .
   به گزارش پایگاه خبری امید صلح،به نقل از پایشگر،حجت الله ایوبی  رئیس ستاد هنرمندان حسن روحانی در نشستی بااعلام این مطلب ، گفت:برایم جالب و مهم است که رفتار رای دهندگان طی سال های اخیر از انگیزش های عاطفی و احساسی عبور کرده و به رفتار عقلانی گرایش یافته است. مردم نامزدهای ریاست جمهوری را با دقت رصد و برنامه هایشان را بررسی می کنند و این برنامه های نامزدهاست که امروز حرف اول را می زند.

وی با تاکبد بر اقتصاد هنر ، افزود: در سال ۹۲ جامعه فرهنگی و هنری با بحران های فراوانی رو به رو بود و بخش عمده ای از وقت ما صرف حل این بحران ها شد. متاسفانه این اندیشه در دولت های نهم و دهم داشت رواج می یافت که هنر برانداز است و نسبتی با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و این یک ظلم بزرگ به جامعه هنری کشور بود که چهره فرهنگی ایران را در داخل و خارج از کشور مخدوش می کرد. در حالی که ما رنسانس هنر بعد از انقلاب اسلامی ایران را شاهد بوده ایم. سینما در گذشته بر سر موضع اتهام بود. تفرقه در انجمن خوشنویسان ایجاد و خانه سینما فعالیتش متوقف شده بود. سینما به بحران مخاطب دچار بود. سالن های آمفی تئاتر و موسیقی در حال تعطیلی بودند.

رئیس ستاد هنرمندان دکتر حسن روحانی با بیان این که برگرداندن امید به فرهنگ و هنر مهم ترین دستاورد ۴ سال ریاست جمهوری بود، ادامه داد: خوشبختانه امروز بحران مشروعیت تمام شده است و هنرمندان بر صندلی تکریم قرار دارند. امروز رونق اقتصادی در عرصه فرهنگ و هنر آغاز شده است. سینما تنها در سال ۹۵ اندازه هشت سال دو دولت گذشته فروخته است. ۵۰۰ درصد فروش را در حوزه موسیقی شاهد بوده ایم.

وی در مورد ممنوعیت فعالیت شجریان گفت:دولت برای اجرای کنسرت استاد شجریان تمام تلاش خود را کرد و خوشحالیم که حداقل آلبوم «طریق عشق» منتشر شد. امیدواریم خداوند به استاد شجریان شفا بدهد و مردم از آوای خوش ایشان بهره مند شوند

رئیس ستاد هنرمندان دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در پاسخ به سئوال دیگری درباره مشکلات متعدد عرصه فرهنک و هنر و برنامه های روحانی برای حل این مشکلات گفت: من نیز معتقدم عرصه فرهنگ و هنر مشکلات فراوانی دارد و اگر بخواهم مشکلات این عرصه را فهرست کنم، قطعاً فهرست بلند بالایی می شود.

ایوبی در پاسخ به یکی دیگر از سئوالات درباره تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران که در چند سال گذشته مغفول مانده گفت: یکی از برنامه های مطرح در دولت در حال حاضر که وزیر ارشاد نیز مشغول کار روی آن است، ایجاد نظام صنفی هنرمندان است؛ موضوعی که خواست رئیس جمهور است و درباره مطبوعات نیز این کار انجام می شود.
رئیس ستاد هنرمندان روحانی در پاسخ به این سئوال که چند وقت پیش علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک نامه ای به وزیر نوشت که هنوز پاسخ داده نشده و اینکه آیا امکان دارد در صورت انتخاب مجدد دکتر روحانی، به خاطر شفاف سازی یک سری بازخواست ها انجام شود گفت: نمی توانم به این سئوال شما جواب قطعی بدهم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true