×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
طرز تهیه چیز کیک بدون فر ماسالا با شیر گیاهی

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار در این مطلب طرز تهیه چیز کیک بدون فر ماسالا با شیر گیاهی را گفته‌ایم که راحت آماده می‌شود. این چیزکیک یک دسر بدون لاکتوز و بدون گلوتن بوده که نه تنها برای افراد وگان بلکه برای افراد حساس به لاکتوز هم یک خوراکی بدون دردسر و خوشمزه است. چه چیزی بهتر از این که زمان کم‌تری را برای آشپزی صرف کنید تا وقت بیشتری را برای خودتان یا مهمان‌هایتان داشته باشید. چیز کیک یک خوراکی بسیار محبوب و خوشمزه است که برای دسر مهمانی گزینه خوبی است.
این دسر راحت، سریع پخته می‌شود و بهترین پاسخ به افرادی است که معتقد هستند وگان‌ها محدودیت غذایی دارند. با طرز تهیه چیز کیک بدون فر ماسالا همراه ما باشید تا یک کیک وگان خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه چیز کیک بدون فر ماسالا با شیر گیاهی

مواد لازم برای پر کردن چیز کیک بدون فر ماسالا
خرمای بدون هستهیک پیمانه
گردو خامیک‌و‌نیم پیمانه
بادام هندی خامیک‌و‌نیم پیمانه
نمک به مقدار بسیار کم
طرز تهیه چیز کیک بدون فر ماسالا
مرحله اول
برای تهیه چیز کیک بدون فر باید از قبل بادام هندی‌های خام را بخیسانید. برای این کار، بادام هندی‌ها را یا به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید یا به مدت چهار تا شش ساعت در آب سرد بگذارید. بعد از این مدت، آن‌ها را با آب سرد بشویید، آبکش کنید و کناری بگذارید.
مرحله دوم
در طول مدتی که بادام هندی ها خیس می‌خورند، درون یک شیرجوش متوسط آب بریزید. آن را روی شعله با حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید. به جای شیرجوش از چای‌ساز هم می‌توانید استفاده کنید. برای این کار به اندازه گفته‌شده آب جوش بردارید. سپس، پودر ماسالا و چای کیسه‌ای را درون آب‌جوش بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه درپوشی روی آن قرار دهید.
مرحله سوم
در همین زمان، یک قالب کیک (یا تابه نان) بیاورید و کاغذ روغنی کف را آن قرار دهید. قالب را به کناری بگذارید.
مرحله چهارم
خرمای بدون هسته، یک‌ونیم پیمانه بادام هندی خام خیس خورده، گردوی خام و نمک را درون مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا یک‌دست و به هم چسبیده شوند. حواستان باشد مواد را کم کم اضافه کنید تا به خوبی مخلوط شوند و شکل خمیری بگیرند. روکش چیز کیک آماده است.
مرحله پنجم
مواد روکش چیز کیک را کف ظرف یا تابه بریزید. با کمک انگشت یا یک قاشق، مواد را فشرده کنید تا کامل روی کیک پخش شود. سپس، آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.
مرحله ششم
ماسالا، باقی بادام هندی‌های خام، شیر بادام کاله، روغن نارگیل و دیگر مواد لازم برای پر کردن چیز کیک را درون مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید مواد به مدت سه تا چهار دقیقه با سرعت بالا مخلوط شوند. در صورت نیاز گاهی دستگاه را خاموش کنید و با کمک یک لیسک کناره دستگاه را جمع کنید. سپس، دستگاه را خاموش کنید و طعم آن را بچشید. در صورت نیاز مواد اولیه مانند شربت افرا یا ادویه‌ها را هم اضافه کنید.
مرحله هفتم
ظرف چیز کیک را که با پوسته آن در فریزر گذاشته بودید، بیرون بیاورید. مواد داخل مخلوط‌کن را روی آن بریزید. سپس، چند ضربه‌ آرام روی آن بزنید تا حباب‌‌های ریز تشکیل‌شده از بین بروند. می‌توانید کمی کارامل روی آن بریزید و با حرکت دادن یک خلال دندان، طرح ابر و بادی روی چیز کیک ایجاد کنید.
مرحله هشتم
ظرف را برای مدت شش ساعت (ترجیحا شب تا صبح) درون فریزر قرار دهید تا مواد سفت شوند. برای سرو حدود یک ساعت قبل‌تر چیز کیک وگان را در دمای اتاق قرار دهید تا راحت‌تر برش بخورد. چیز کیک بدون فر ماسالا شما آماده است. نوش جان!
فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک بدون فر ماسالا
شما می‌توانید به جای استفاده از شیر بادام آماده، شیر بادام خانگی را تهیه کنید تا طعم شیر را مطابق با ذائقه خودتان درست کنید.
با توجه به نکات آشپزی با شیر گیاهی می‌توانید از شیرهای دیگر مانند شیر جودوسر هم استفاده کنید.
اگر ماسالا آماده ندارید، مخلوط آن را در خانه تهیه کنید. برای تهیه ماسالا، یک قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب‌شده، یک قاشق چای‌خوری زنجبیل آسیاب‌شده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری هل آسیاب‌شده، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب‌شده، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری جوز هندی آسیاب‌شده، یک عدد میخک آسیاب‌شده سالم (به علاوه مقدار بیشتری برای طعم دادن) را با هم مخلوط کنید تا ماسالای خانگی داشته باشید. (اندازه‌گیری‌های محاسبه‌شده به تناسب دستورالعمل نوشته شده است بنابراین در صورت نیاز می‌توانید اندازه‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید).

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true