×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مرکز ملی فضای مجازی :حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت ساعت ۱۱ صبح اتفاق افتاد / شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: حل مشکل سوخت‌رسانی تا ظهر فردا

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار مرکز ملی فضای مجازی حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در ایران را تایید کرد: این عملیات ساعت ۱۱ صبح اتفاق افتاد.


به گزارش صلح پایدار،مرکز ملی فضای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، از بازگشت سوخت‌رسانی به حالت عادی تا ساعاتی دیگر خبر داد.

مرکز ملی فضای مجازی در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم‌وطنان گرامی می رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مرکز «افتا» گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

این مرکز در ادامه نیز گفته است: در همین راستا، دستگاه‌های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

همزمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه جداگانه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

در این بیانیه آمده است: در پی اختلال به وجود آمده در سامانه جایگاه‌های سوخت و نگرانی افکار عمومی از تسّری این اختلال به زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به آگاهی می‌رساند تمام سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرده است: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و با تلاش کارشناسان وزارت نفت، اختلال به وجود آمده در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت نیز در حال رفع است و در ساعات آینده به تدریج به حالت پایدار باز می‌گردد.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

حل مشکل سوخت‌رسانی تا ظهر فردا
این در حالی است که جلیل سالاری، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بعد از اتفاقی که در سیستم سوخت رسانی افتاد، بلافاصله مدیریت بحران در مجموع پالایشگاه‌ها شکل گرفت و بعد از بررسی روش‌های مختلف، مقرر شد مجرای عرضه به صورت دستی انجام شود.

وی در مصاحبه با شبکه خبر افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد جایگاه‌ها وارد مدار سوخت‌رسانی دستی شده‌اند و در برخی از جایگاه‌ها امکان عرضه سوخت با کارت فراهم شده است.

جلیل سالاری در ادامه گفت: نیرو‌های ما در سراسر کشور در تلاش برای رفع مشکل سامانه سوخت هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ظهر فردا مشکل سوخت‌رسانی حل شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true