×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
توئیتر، حساب کاربری یک استاد دانشگاه منتقد رئیس جمهوری چین را موقتا مسدود کرد

پایگاه خبری صلح پایدار یک استاد دانشگاه نیوزیلندی گفت، توئیتر بعد از آن که او به تمسخر شی جینپینگ، رئیس جمهور چین پرداخته، حساب کاربری او را موقتا محدود کرده است.


به گزارش صلح پایدار، آن-ماری برادی، استاد دانشگاه کانتربری و کارشناس در حوزه تلاشهای چین برای اعمال نفوذ سیاسی در سراسر جهان و یک منتقد صریح حزب حاکم کمونیست این کشور است. چند روز پیش او با فرستادن توئیتهایی به تمسخر جشنهای صدمین سالگرد تاسیس این حزب پرداخت.

او گفت، دو تا از آن توئیتها موقتا از سوی توئیتر علامت “خارج از دسترس” را پیدا کردند و حساب کاربری او نیز چند روز پیش موقتا محدود شده و روز دوشنبه مجددا بازیابی شد.

توئیتر اعلام نکرده که علت این اقداماتش چه بوده است.

ادوارد لوکاس، یک ستون نویس نشریه تایمز انگلیس نوشت که علت این اقدام احتمالا یک کمپین اینترنتی شکایتهای عوامل حزب کمونیست بوده که یک پاسخ خودکار از سوی توئیتر را به هنگام انجام تحقیقاتش موجب شده است.

لوکاس گفت: بعد از آنکه من در توئیتر اظهار خشم را راه انداختم و شکایتهای فراوان فرستادم، حساب او بازیابی شد. قربانیان کمتر مشهور سانسورگری چین شانس کمتری برای جبران پیدا می‌کردند.

برادی برای تشکر از لوکاس توئیت فرستاده و گفت که نتوانسته جوابی از سمت توئیتر دریافت کند.

توئیتر در بیانیه‌ای اعلام داشت، زمانی که فعالیت غیرعادی را از سمت یک حساب تشخیص دهد می‌تواند گاهی تا زمان دریافت تایید از سوی مالک حساب، اخطارهای موقت را اضافه کند.

توئیتر گفت: به جهت گفتن واقعیت، این ارزیابی که توئیتر با هر گونه دولتی برای سرکوب آزادی بیان هماهنگ است در حقیقت هیچ اساسی ندارد. ما حامی یک اینترنت آزاد، جهانی و باز بوده و مدافع سرسخت آزادی بیان هستیم.

برادی در توئیتهایش “فقدان اعتبار بین‌المللی” جشن صدسالگی حزب کمونیست چین را به تمسخر گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه جزو معدود رهبرانی بود که برای چین پیام تبریک فرستاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true