×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
بحران آب در روستاهای منطقه دودانگه – مازندران

پایگاه خبری صلح پایدار مازندران یکی از پربارش ترین استان‌های کشور است اما کاهش نزولات آسمانی، افزایش بیش از حد دما و به طبع آن کاهش منابع آبی، موجب معضل کم‌آبی برای اکثر روستاهای منطقه دودانگه ساری شده است. به طوری که مردم روستا با مشکل کمبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم روستا با پرکردن ظروف از اندک آبی که از چشمه‌ها می‌آید و یا دقایق کوتاهی که آب لوله کشی وصل می‌شود  امورات زندگی خود را به سختی می گذرانند. بسیاری از روستاییان و کشاورزان از توزیع نامناسب آب در روستا ها شکایت دارند. روستاهای کرچا ،مولا، سرکام، انگفام و مسکوپا  منطقه دودانگه ساری بیشتر از سایر روستاها در گیر معضل کمبود آب هستند.

قطعی انشعابات آب روستای سرکام دودانگه ساری قطع انشعابات آب در روستای سرکام باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم روستا جهت مصارف آشامیدنی و بهداشتی شده است. بحران آب در روستا کارچا دودانگه ساری تامین آب جهت مصارف بهداشتی در خانه های روستایی به علت قطعی انشعابات آب روستا سرکام

علاوه بر کمبود آب آشامیدنی در روستای کارچا دودانگه ساری، آب جهت مصارف بهداشتی با کمبود مواجه هست.  کشاورزان جهت آب دهی به درختان باغ ناگزیر به پمپاژ آب از چاه‌های اطراف روستا هستند.

بخشی از آب آشامیدنی روستا از طریق چشمه‌های کوچک آب تامین می‌شود. علاوه بر کمبود آب آشامیدنی، آب مصرفی جهت مصارف بهداشتی با کمبود مواجه است.

مردم روستا با پر‌کردن ظروف و دبه‌های آب امورات روزانه زندگی خود را به سختی می‌گذرانند. بحران آب در روستای کرچا دودانگه ساری

در روستاهای کم آب جهت تامین و نگهداری آب از منبع های بزرگ استفاده می‌شود.   هجوم افراد خوش‌نشین به روستاها  و مصرف بیشتر آب، خود یکی دیگر از عوامل کمبود آب در روستاهاست.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true